Centre Digital Col·laboratiu

Introducció

El nou model Centre Digital Col·laboratiu és un pas endavant sense retorns, amb la seua progressiva incorporació veurem transformades les pràctiques educatives reals a les aules.
Aportem material que tothom hauria de conèixer, ja que el futur de l'estratègia educativa a la nostra comunitat passa per l'educació digital.

Entorns

1. Centre Digital Col·laboratiu - Vídeo
  2. Escoles Connectades - Vídeo
  3. Lliurex - Vídeo
  4. PortalEdu - Vídeo
  5. Identitat Digital - Presentació
  6. Equipament - Video
  7. Projecte Course+Feinx - Vídeo

Ferramentes

1. AULES - Presentació
  2. OneDrive - Presentació
  3. Teams - Presentació
  4. Canals del centre - Prenentació
  5. Reunió de pares - Presentació
  6. Compartir arxius - Presentació

Idees principals

• L'entorn educatiu ha canviat, cal adaptar-se el més aviat possible.
  • Es securitza el centre, sols podran connectar-se per cable, a la xarxa corporativa els ordinadors del centre.
  • Tres xarxes wifi:
    • Docents - Navegació traçada.
    • Alumnes - Navegació traçada.
    • Convidats - Amb portal cautiu i contranya variable. Navegació traçada.
  • Webex es substituirà per Microsoft Teams i s'integra en AULES.
  • Concepte de Centre Digital i Secretaria Digital.
  • Nova identitat digital per als professionals (docents i no docents) i per als alumnes.

En general s'executarà una sèrie de passos per alçar una infraestructura més segura, més ràpida, més complexa, que necessitarà de professionals formats i compromesos amb el canvi.

Així com vam veure vindre Lliurex a 2004 i s'ha quedat amb nosatres des de llavors, anem a incorporar canvis que no es van a poder desfer, no tornarem a una situació anterior.

Tot això implica que, per a portar-se a terme aquests canvis caldrà formar-se no sols en tecnologia sinó en el drets i deures que suposarà el nou entorn.

Fonts