Hi ha moltes maneres de buscar la creativitat.Una, voluntària o no, és la lectura. Quan llegim, siga el que siga, imaginem. Quan llegim projectem allò que estem llegint al nostre íntim espai mental, barrejant la situació concreta amb les nostres experiències i amb els nostres estats temporals: passat, present i futur.
La informació que és capaç de proporcionar qualsevol tipus de lectura, de qualsevol tipus de gènere és incomptable i inesgotable.
Quan llegim conscientment sobre algun tema que ens agrada, les probabilitats que puguen sorgir noves idees i plantejaments són molt altes.
Però també passa això quan llegim una cosa que no ens agrada tant, en menor probabilitat.
La lectura ens aporta pistes sobre altres persones que han pogut plantejar escenaris interessants, des del mateix autor de l’escrit fins a les referències bibliogràfiques, passant pels propis personatges (reals o ficticis) que són els protagonistes de les històries. Pràcticament tot el que llegim són històries, precisament una de les coses que més agrada al nostre cervell.
Un altre dels beneficis directes de la lectura és l’enriquiment verbal que obtenim: noves paraules, paraules que feia temps no escoltàvem, termes desconeguts, nous usos de paraules que coneixem i que no sabíem… són tantes les coses que ens passen llegint!
Qualsevol tipus de referència social, històrica, cultural, geogràfica, científica o de qualsevol àmbit és un detonant de la creativitat, sempre amb un fil conductor meravellós que, com hem comentat, és la imaginació.
Llegeix, llegeix molt, llegeix tot el que pugues. La imaginació farà per si mateixa que la creativitat flueixca en tu.
PROPOSTES LECTORES 1r cicle (6 i 7 anys)
PROPOSTES LECTORES 2n cicle (8 i 9 anys)
PROPOSTES LECTORES 3r cicle (10 i 11 anys)
A més, podeu consultar el nostre Pla Lector per a l’actual curs 2021-2022