Projecte eTwinning 2023: Recycle and Create

En aquest projecte ha hagut una col·laboració de les escoles dels diferents països per informar els estudiants sobre la necessitat de conscienciar-se sobre el medi ambient i el reciclatge, alhora que aprenen sobre com els diferents països gestionen la qüestió del reciclatge. L’alumnat participant va jugar a jocs en internet per conèixer la resta d’escoles i països i altres jocs online per aprendre sobre el reciclatge. Els alumnes van crear un LOGOTIP del projecte, i van fer una interpretació d’un quadre famós utilitzant material reciclat, botons,… Es va crear un e-book amb totes les obres dels diferents socis. Aquest e-book és el producte final del projecte.

L’alumnat va treballar junt jugant als jocs i amb gaudiren d’una xerrada al voltant de temes ambientals.

També vam utilitzar la sala de xat per a establir contacte amb l’alumnat dels altres països i parlar dels problemes medi ambientals i les nostres famílies van signar un document o full de consentiment sobre la difusió dels drets d’imatge al Twinspace,… tenint sempre en compte la protecció de dades i el copyright.

Sala de xat

Pla de treball:

Vam organitzar l’alumnat en grups menuts per classificar els taps de les ampolles de plàstic per colors i també en grups menuts per treballar el famós quadre enganxant els taps de plàstic per colors al quadre gran. A la classe d’anglès vam treballar la biografia de Vincent van Gogh algunes curiositats, i vam treballar “La nit estrellada” una amb taps de plàstic i una altra amb botons. A més, vam treballar “Els gira-sols” de Van Gogh amb caixes de cereals i closques de pistatxos. Exposarem el quadres acabats combinats amb una decoració de cintes i gira-sols (fets amb llavors de gira-sol i goma-eva). Visiteu el nostre instagram per més info: https://www.instagram.com/cepgozalbesvera/?hl=en

Hi ha hagut una interconnexió entre àrees i amb aspectes socioculturals i sociolingüístics: l’anglès com a segona llengua, l’assignatura d’art i les ciències naturals (medi ambient). Hi ha hagut una interconnexió amb l’estudi d’un artista, la biografia anglesa i la interrelació amb el projecte Patis Residu Zero en el qual també participa l’escola.

Competències clau desenvolupades en l’alumnat:

Des de l’àrea d’artística: La creació artística com a experiència social: projectes artístics col·lectius: Creació: disseny i producció de la proposta.

Cooperació i responsabilitat en la part individual per contribuir a un objectiu comú i a la cohesió del grup. Reconèixer i valorar les característiques fonamentals de l’art contemporani a través de la percepció de diferents obres i l’experimentació directa.

Àrea d’anglés: La llengua estrangera com a mitjà de comunicació. La llengua estrangera com a mitjà de comunicació i relació amb persones d’altres països, com a mitjà per conèixer diferents cultures i formes de vida.

Des de l’àrea de ciències naturals: La vida al nostre planeta.

Desenvolupament sostenible • Petjada ecològica i sostenibilitat / no sostenibilitat derivada del consum. • Reutilització, reducció i reciclatge de materials. • Corresponsabilitat en la protecció del medi ambient Identificar, analitzar i proposar solucions als problemes generats per l’acció humana en el medi ambient, tant a nivell local com global, derivats de factors demogràfics, històrics, econòmics, tecnològics i ambientals.

Hem completat totes les tasques plantejades i s’ha avaluat amb un qüestionari Plickers i una rúbrica.

El producte final està al vestíbul de l’escola que inclús es pot veure des de l’exterior de l’escola.

L’ajuntament ha col·laborat en la concienciació pel reciclatge fent-nos arribar aquest contendors. Continuant amb el projecte interdisciplinar del reciclatge a l’àrea d’Educació Física també han realitzat el “batibol” amb garrafes de plàstic. L’alumnat de cinqué és la brigada verda i ha ajudat a convertir el centre en un espai sostenible respectuós amb l’entorn i amb les persones que l’integren. Ajudant a tenir patis amb residus zero i ha ajudat a concienciar l’alumnat del centre i les seues famílies.

Mitjans de difusió: Canal de Telegram, Instagram i Web del centre.

Propostes de l’alumnat de logos per al projecte. Esperem que agraden als socis!

L’activitat final que hem realitzat tots els socis del projecte és reproduir una obra d’art amb materials reciclats. Nosaltres hem triat “La noche estrellada” de Vincent van Gogh que es troba exposat en el Museu d’Art Modern de Nova York. Ha participat tota la comunitat educativa!!