Matilde Cuello

Matilde Cuello, mestra jubilada del nostre centre, ens conta que el Col·legi Públic Víctor Oroval i Tomás, abans Col·legi José Antonio, va ocupar l’edifici actual el curs escolar 1971/72. El curs escolar 2021/22 ha fet 50 anys.

Fins a eixe moment, l’Agrupació Escolar José Antonio, de la qual deriva, estava formada per unitats de Preescolar i E.G.B. ubicades en diferents llocs habilitats arreu del poble: Escoleta del Clot, E.P.A., al carrer Bonaire, antic quarter de la Guàrdia Civil, al carrer Apòstol Santiago; locals de l’edifici que ocupava Falange, avuí oficines de l’INEM, antic Hospital Municipal, avui Conservatori Mestre Vert, etc.

Encara que des d’alguns anys enrere estava aprovada la construcció d’un edifici que reunira totes aquestes unitats disseminades,no és va dur a terme fins eixa data.

Cal dir que des d’un principi és quedà insuficient ja que havia d’acollir a més de 1.000 alumnes.

S’habilitaren tots els espais possibles per a instal·lar aules addicionals. S’ocuparen: gimnàs, laboratori, menjador-sala d’actes, despatx… i, ben prompte, es va fer palesa la falta d’escoles a Carcaixent, la qual cosa donà peu al fet que es feren els col·legis José Mª Boquera i Francesc Pons, dins del programa d’escoles del pla d’urgència, que s’havia aplicat en la construcció del Col·legi Víctor Oroval i Tomàs.