frase freire

Correu electrònic: 46002684@edu.gva.es
URL del centre:
Més informació en: Guía de Centres Docents

Vols conèixer el nostre projecte d’escola? Estàs pensant en quina és la millor escola per als teus fills i filles? Dubtes on pot estar més ben atés durant el temps escolar? Quines instal·lacions són les millors per acompanyar els infants en la seua educació? Quina educació donem? Quins valors transmetem? Les famílies participen de manera activa a l’escola? Les decisions importants sobre l’educació dels infants són acordades entre tots i totes?

Ufff quantes preguntes per a les famílies. Doncs igual en el nostre centre et podem respondre a totes, i tal vegada és la millor opció. Però si no vens a veure com treballem mai ho sabràs.

Et convidem!

RECOMANACIONS BÀSIQUES PER AL CONTROL DE TRANSMISSIÓ DELS VIRUS RESPIRATORIS EN L’ENTORN EDUCATIU

Davant la situació epidemiològica caracteritzada per un increment de casos de grip i d’infeccions respiratòries agudes (IRA) és important recordar i reforçar les mesures preventives en els entorns educatius d’alta interacció social. Estes mesures busquen disminuir, en la major mesura possible, la transmissió i la incidència de nous casos d’IRA.

Els virus respiratoris, com la grip, SARS-CoV2, o Virus respiratori Sincitial (VRS) es transmeten principalment de persona a persona a través de la tos i els esternuts dels qui estan infectats. Amb menor freqüència, una persona també pot contagiar-se al tocar una superfície o objecte contaminat amb estos virus i després tocar-se la boca, els ulls o el nas.

Per això, cal recordar algunes mesures bàsiques eficaces per a evitar l’aparició de nous casos d’IRA. Les principals mesures de prevenció en la comunitat escolar davant d’IRA són les següents:

• La vacunació és la millor manera de protegir-se contra la grip i altres virus respiratoris. Es recomana la vacunació per a la grip i el SARS-Cov2 a tot el personal docent i auxiliar de l’entorn educatiu i que mantinga contacte amb els alumnes.
  • La mesura més recomanable és la higiene de mans, per mitjà d’un llavat de mans de forma freqüent, amb aigua i sabó o amb solució hidroalcohòlica.
  • Davant de símptomes menors de malaltia respiratòria aguda (tos, esternuts, mucositat nasal…) és recomanable la utilització de mascareta en alumnes, professors i personal auxiliar. Davant d’altres símptomes com febre per damunt dels 38 graus, malestar general i/o dificultat respiratòria es recomana no assistir al centre educatiu.
  • Cal evitar tocar-se el nas, els ulls, la boca o la mascareta. Al tossir o esternudar, s’ha de tapar la boca i el nas amb la flexura del colze o amb un mocador d’un ús.
  • Utilitzar mocadors d’un únic ús.
  • Ventilació natural de les aules i de les àrees d’alta interacció social, mantenint-ne una temperatura adequada.

Implementant estes mesures senzilles, es contribuïx a reduir la transmissió dels virus respiratoris en entorns educatius, es protegix la salut de la comunitat educativa, i es permet un ambient educatiu més segur i saludable per a totes les persones.

Cartell paella