ACTUACIONS D’ÈXIT

L’Actuació educativa d’èxit (AEE) és una eina eficaç de participació i treball coordinat entre diferents agents de la comunitat: mestres, famílies, voluntaris, entre d’altres que permeten una organització dels espais i interaccions d’aprenentatge encaminats a aconseguir el màxim aprenentatge. Alguns exemples serien els grups interactius, les tertúlies literàries dialògiques, entre d’altres. D’aquesta manera, superen les pràctiques que tendeixen a agrupar l’alumnat per nivells, creant oportunitats d’aprenentatge desiguals, que reforcen desigualtats prèvies. En la mesura que ofereixen una educació igualitària, d’altes expectatives i d’interaccions riques en oportunitats d’aprenentatge per a tots i totes, les comunitats d’aprenentatge desenvolupen un model d’escola inclusiva.

Les AEE sorgeixen com a resultat de l’única investigació en ciències socioeconòmiques i humanitats que va ser inclosa en el llistat de la Comissió Europea de 10 exemples d’investigació d’èxit en Europa. Aquesta investigació va ser INCLUD-ED, Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2006 – 2011) dins del 6è Framework Programme de la Comissió Europea.