GRUPS INTERACTIUS

FES CLIC I TRIA L’HORARI QUE MILLOR ET VAJA BÉ I FORMA PART DEL VOLUNTARIAT.

Des del curs 2014/2015 treballem a tots els nivells, tant d’Educació Infantil com de Primària, en grups interactius amb una periodicitat de dues sessions setmanals. Considerem que, amb aquesta activitat d’actuació d’èxit, es millora la convivència dintre de l’aula, la cooperació i els aprenentatges. Es tracta d’aconseguir el màxim rendiment de tot l’alumnat i tenen com a principal objectiu introduir en l’aula totes les interaccions necessàries per afrontar l’aprenentatge de forma eficaç.

Organitzem l’aula o els espais d’aprenentatge en grups reduïts i heterogenis  de 4 o 5 alumnes. En cada grup hi ha un voluntari/a que s’encarrega de dinamitzar l’activitat proposada afavorint les interaccions entre l’alumnat i creant un ambient de treball on tots i totes s’ajuden. La col·laboració del voluntariat també és important per a previndre i resoldre els possibles conflictes entre l’alumnat.

Les activitats programades són variades i sobre aspectes treballats prèviament a classe. Es treballen tantes activitats com grups hi ha a l’aula, de manera que al llarg de la sessió, tos els grups fan totes les activitats.

En acabar les activitats es fa l’avaluació on l’alumnat i les persones voluntàries valoren les tasques realitzades, comportament, grau de participació, dificultats trobades, propostes de millora, adequació de l’activitat …

El treball en grups interactius augmenta la motivació de tot l’alumnat i facilita el seu aprenentatge . A més, el ritme de treball és alt i solidari.