ACTIVITATS COEDUCACENTRES

La comunitat educativa ha participat en el projecte COEDUCACENTRES al llarg del curs 2021/2022 amb la finalitat de treballar la cultural de pau i d'integrar la perspectiva de gènere de manera transversal en el funcionament diari del centre. Açò suposa la seua incorporació com a senya d'identitat . Després de la participació en el projecte formem part de la xarxa de centres coeducatius de la Comunitat Valenciana anomenada: COEDUCACENTRES.

20220701113150351_0001
20220701113427071_0001

També a nivell comarcal formem part de la XARXA DE CENTRES EDUCATIUS PER LA IGUALTAT I LA CONVIVÈNCIA.

Aquest curs, com ja sabeu, hem festejat el 50 aniversari de l’edifici de la nostra escola. Dins de totes les activitats que s’han dut a terme, el dia 15-06-2022 es va realitzar una  molt especial: la presentació del llibre “La gran família del Víctor, sempre endavant” que recull moments i records d’aquets 50 anys d’història. Aprofitarem l’esdeveniment per descobrir el nom de la nostra biblioteca “Biblioteca Escolar Matilde Cuello Vañó”, el nom d’una gran dona per a una gran biblioteca…

La idea de posar-li nom, naix de la necessitat de visibilitzar les dones del nostre poble, dones que per la seua professió, personalitat, etc. han estat significatives per la societat carcaixentina. La nostra iniciativa va contar amb la participació de la Comunitat Educativa, cadascuna de les famílies del nostre centre proposava i justificava el nom d’una dona per a la nostra biblioteca. A les Comissions Mixtes (formades per famílies i professorat) es feu recompte, el nom més votat fou Matilde Cuello Vañó mestra i directora de la nostra escola que ha continuat després de la seua jubilació amb una gran implicació al centre i a la cultura de Carcaixent.

Després d’un any intens, divertit i amb infinitat d’activitats complementàries… ha arribat el moment de juntar-nos al sopar de fi de curs. Al pati de la nostra escola les famílies i amics del Víctor trobaren una exposició de les activitats que durant tot el curs s’han realitzat envers el Projecte Coeducacentres.

Durant la setmana de l'1 al 8 de març celebràrem a l'escola diferents activitats per recordar aquesta data del 8M, dia internacional de les Dones. Una d'elles va ser aprendre en llenguatge de signes la cançò I TU SOLS TU del grup musical EL DILUVI.

Vos deixem com de rebé ho va fer l'alumnat!

Com ens trobem dins el projecte pilot de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esports, part del treball que estem fent durant tot l'any vos l'anirem mostrant en aquestes entrades.

L'alumnat durant la primera setmana de febrer ha estat treballant les dones científiques valencianes i hem sensibilitzat a tot l'alumnat per reflexionar sobre la falta que fa visibilitzar el treball de les persones científiques sense distinció de gènere.