Bodrum (Turquia) KA121MINDS

KA121 – MINDS: Metodologia i inclusió cap a una xarxa d’escenaris digitalitzats.

Sandra i Bea, tutores d’Infantil son les mestres que realitzen aquesta mobilitat de formació del professorat en un programa especial dins del Consorci MINDS, on tretze escoles hem sigut sel•leccionades pel Cefire específic d’Educació Infantil de València per realitzar mobilitats, en aquest cas en modalitat Job Shadowing, en companyia de mestres del CEIP Mare de Déu del Pilar (Bon Repós i Mirambell), CEIP Eloy Coloma (Xixona), CRA Riu Vernissa i dos assesories del Cefire, passant una setmana a tres escoles de Turquía compartint aprenentatges que enriquiran al nostre alumnat.

BENVINGUDA DE LES AUTORITATS EDUCATIVES I DE LES ESCOLES.

Primer dia en el Programa Erasmus + a les escoles de Bodrum que ens acollen en aquest programa:

• Mustafa-Gülsiye Külcü Anaokulu.
  • Sehit Baris Akay Anaokulu.
  • Bodrum Bilim ve sanat Merkezi.

Festa de benvinguda, visita a les instal•lacions dels centres, presentació de la localitat i presa de contacte amb el conseller d’educació, els infants i les mestres. A més, ens hem reunit els docents per compartir i parlar de les experiències viscudes al llarg del dia.

STEAM

Encara que l’estància és curta, el dia a dia és intens. Docents d’una banda i altra conversem, mostrem i compartim experiències i temps d’aula per tal d’aportar-nos aprenentatges significatius relacionats amb STEAM i d’altres com l’acompanyament respectuós a l’alumnat.

Cada vegada són més els països que aposten per apropar les habilitats científiques i tecnològiques a la infància i potenciar un nou model d’aprenentatge pràctic i lúdic que fomente les anomenades habilitats STEAM. Les sigles STEAM formen un acrònim en anglès que sorgix de les paraules Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Si bé els anys 90 ja es parlava d’habilitats STEM, darrerament s’ha incorporat el component creatiu, obert i innovador que aporten les arts per acabar adoptant el terme STEAM.

A l’escola infantil Şehit Barış Akay Anaokulunda karşılandı ens mostren tallers STEAM (STEAM Workshop) amb experiments, activitats globalitzades, fer art amb elements naturals,treball a l’hort i eines tecnològiques com les següents:

• MERGE CUBE (realitat augmentada).
  • QUIVER (realitat augmentada)
  • BLOCK POSTERS (per a dividir una imatge en vàries i confeccionar pósters).
  • CURISCOPE VIRTUALI-TEE (Realitat augmentada del cos humà).
  • SKY VIEW ( realitat augmentada de l’univers).
  • Vucudumu z4D (realitat augmentada)
  • Uzay4D
  • Padlet
  • Kahoot.
  • Voki (avatars).
  • Karekodolustur(codi QR)
  • Storyjumper (per a crear contes virtual).
  • Emaze, animoto, vivavideo… (Editors)
  • Contes de realitat augmentada (ARBI y el mago misterioso)
  • Mentimeter (enquestes)
  • Cram (jocs per temàtiques)
  • Block posters (divideix un póster en part)

També visitem l’escola Bodrum Bilim ve sanat Merkezi, una escola pública d’activitats d’extraescolars per desenvolupar talents,on per entrar en ella és requereix una prova d’accés, on ens interessa especialment el laboratori i l’aula STEAM.

INCLUSIÓ

Segon dia en el Programa Erasmus + a l’escola Mustafa-Gülsiye Külcü Anaokulu. Ens han rebut a l’aula amb una cançó de benvinguda en castellà. Després, hem fet una dinàmica de presentació amb els infants per conèixer-nos i que ells sapigueren el nostre nom. A continuació, han fet una activitat inclusiva amb el grup, referent al respecte als animals. Els hem acompanyat en la tasca, adaptant-nos a les seues necessitats i ritmes. Per últim, hem fet una activitat de psicomotricitat on s’ha treballat l’equilibri, la cooperació i l’ajuda.

#ConsorcioMINDS @Erasmus_Project @sepiegob @GVA_Cefire @GVA_Educacio @CEFIREambitEI @CEFIREambitPLG

“El projecte “Consorci MINDS” està co-financiat pel Programa Erasmus+ de l’Unió Europea. El contingut d’aquesta página és responsabilitat exclusiva del CEIP Santa Àgueda, i ni la Comisió Europea ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) poden fer-se responsables de l’ús que puga fer-se de la informació ací difosa.