- Temps d’acollida: Entrada esglaonada.
- Entrada amable i relaxada: propostes de lliure circulació, música per a ballar…
- Propostes manipulatives i de lliure elecció: jocs de taula, minimons, puzzles, art, construccions, lògico-matemàtica, motricitat fina, grafo divertida…
- Estaciones de aprendizaje.
- Cultura d’infància i acompanyament emocional respectuós.
- Aprenentatge manipulatiu, reptes, observació, experimentació, investigació, sorpresa, donar-li valor a la errada…
- Renaturalització dels espais.
- Globalitat dels llenguatges.
- PELO, Programa d’Estimulació del llenguatge oral (“Comunicar-nos”, de Siembra Estrellas), impartit pels especialistes d’ Audició i llenguatge.
- Pre-requists de la lecto-escriptura: coordinació óculo-manual, motricitat fina, grafomotricitat divertida, animació lectora, consciència lèxica, sil·làbica i fonològica…
- Psicomotricitat relacional (Aucouturier) i moviment lliure (Pikler).
- Matemàtiques manipulatives.
- Importància del joc lliure.
- Espais educatius: Laboratori de llum, atelier d’art, sala de psicomotricitat, joc simbòlic, biblioteca, laboratori STEAM, microespais de l’aula, patis coeducatius, hort escolar, espais exteriors…
- Eixides a l’entorn i altres excursions.
- Mesures de continuïtat entre les etapes d’Educació Infantil a Primària.
- Comunicació amb les famílies: Presencial, per correu electrònic o Web família; reunions individuals i grupals; enviament de documentació pedagògica, informes narrats d’avaluació semestrals…
- Investigació i formació permanent de l’equip docent. (Som centre amfitrió I Mou-te, rebent visites de mestres d’altres escoles).
- Tiempo de acogida: Entrada escalonada.
- Entrada amable y relajada: propuestas de libre circulación, música para bailar…
- Propuestas manipulativas y de libre elección: juegos de mesa, minimundos, puzles, arte, construcciones, lógica-matemática, motricidad fina, grafomotricidad divertida…
- Estaciones de aprendizaje.
- Cultura de la infancia y acompañamiento emocional respetuoso.
- Aprendizaje manipulativo, retos, observación, experimentación, investigación, sorpresa, dar valor al error…
- Renaturalización de los espacios.
- Globalidad de los lenguajes.
- PELO, Programa de Estimulación del Lenguaje Oral (“Comunicar-nos”, de Siembra Estrellas), impartido por especialistas en Audición y Lenguaje.
- Prerequisitos de la lectoescritura: coordinación óculo-manual, motricidad fina, grafomotricidad divertida, animación lectora, conciencia léxica, silábica y fonológica… Psicomotricidad relacional (Aucouturier) y movimiento libre (Pikler).
- Matemáticas manipulativas.
- Importancia del juego libre. Espacios educativos: Laboratorio de luz, atelier de arte, sala de psicomotricidad, juego simbólico, biblioteca, laboratorio STEAM, microespacios del aula, patios coeducativos, huerto escolar, espacios exteriores…
- Salidas al entorno y otras excursiones.
- Medidas de continuidad entre las etapas de Educación Infantil y Primaria.
- Comunicación con las familias: presencial, por correo electrónico o Web familia; reuniones individuales y grupales; envío de documentación pedagógica, informes narrados de evaluación semestrales…
- Investigación y formación permanente del equipo docente. (Somos centro anfitrión del programa Mou-te, recibiendo visitas de docentes de otras escuelas).
























































A continuació us mostrem un exemple de documentació pedagògica mensual on s’expliquen aspectes destacables dels diferents models didàctics que han tingut lloc aquest mes.
