Equip Infantil

  • Temps d’acollida: Entrada esglaonada.
  • Entrada amable i relaxada: propostes de lliure circulació, música per a ballar…
  • Propostes manipulatives i de lliure elecció: jocs de taula, minimons, puzzles, art, construccions, lògico-matemàtica, motricitat fina, grafo divertida…
  • Estaciones de aprendizaje.
  • Cultura d’infància i acompanyament emocional respectuós.
  • Aprenentatge manipulatiu, reptes, observació, experimentació, investigació, sorpresa, donar-li valor a la errada…
  • Renaturalització dels espais.
  • Globalitat dels llenguatges.
  • PELO, Programa d’Estimulació del llenguatge oral (“Comunicar-nos”, de Siembra Estrellas), impartit pels especialistes d’ Audició i llenguatge.
  • Pre-requists de la lecto-escriptura: coordinació óculo-manual, motricitat fina, grafomotricitat divertida, animació lectora, consciència lèxica, sil·làbica i fonològica…
  • Psicomotricitat relacional (Aucouturier) i moviment lliure (Pikler).
  • Matemàtiques manipulatives.
  • Importància del joc lliure.
  • Espais educatius: Laboratori de llum, atelier d’art, sala de psicomotricitat, joc simbòlic, biblioteca, laboratori STEAM, microespais de l’aula, patis coeducatius, hort escolar, espais exteriors…
  • Eixides a l’entorn i altres excursions.
  • Mesures de continuïtat entre les etapes d’Educació Infantil a Primària.
  • Comunicació amb les famílies: Presencial, per correu electrònic o Web família; reunions individuals i grupals; enviament de documentació pedagògica, informes narrats d’avaluació semestrals…
  • Investigació i formació permanent de l’equip docent. (Som centre amfitrió I Mou-te, rebent visites de mestres d’altres escoles).
  • Tiempo de acogida: Entrada escalonada.
  • Entrada amable y relajada: propuestas de libre circulación, música para bailar…
  • Propuestas manipulativas y de libre elección: juegos de mesa, minimundos, puzles, arte, construcciones, lógica-matemática, motricidad fina, grafomotricidad divertida…
  • Estaciones de aprendizaje.
  • Cultura de la infancia y acompañamiento emocional respetuoso.
  • Aprendizaje manipulativo, retos, observación, experimentación, investigación, sorpresa, dar valor al error…
  • Renaturalización de los espacios.
  • Globalidad de los lenguajes.
  • PELO, Programa de Estimulación del Lenguaje Oral (“Comunicar-nos”, de Siembra Estrellas), impartido por especialistas en Audición y Lenguaje.
  • Prerequisitos de la lectoescritura: coordinación óculo-manual, motricidad fina, grafomotricidad divertida, animación lectora, conciencia léxica, silábica y fonológica… Psicomotricidad relacional (Aucouturier) y movimiento libre (Pikler).
  • Matemáticas manipulativas.
  • Importancia del juego libre. Espacios educativos: Laboratorio de luz, atelier de arte, sala de psicomotricidad, juego simbólico, biblioteca, laboratorio STEAM, microespacios del aula, patios coeducativos, huerto escolar, espacios exteriores…
  • Salidas al entorno y otras excursiones.
  • Medidas de continuidad entre las etapas de Educación Infantil y Primaria.
  • Comunicación con las familias: presencial, por correo electrónico o Web familia; reuniones individuales y grupales; envío de documentación pedagógica, informes narrados de evaluación semestrales…
  • Investigación y formación permanente del equipo docente. (Somos centro anfitrión del programa Mou-te, recibiendo visitas de docentes de otras escuelas).
Patis d’Infantil

A continuació us mostrem un exemple de documentació pedagògica mensual on s’expliquen aspectes destacables dels diferents models didàctics que han tingut lloc aquest mes.

Propostes a les aules de 3 anys
Infantil 4 anys: Propostes de lliure elecció per a començar el día.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies