Centre Digital Col•laboratiu

El nostre centre és un dels centres de la Comunitat Valenciana que, des del curs 21-22, participa en el pilotatge del CDC (Centre Digital Col·laboratiu), el projecte que s’ha iniciat com una millora que facilitarà l’accés a un entorn d’aprenentatge en núvol posat a disposició del professorat i l’alumnat dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.

Açò suposa la integració de:

Es donarà suport amb les infraestructures TIC dels centres:

• Ampliació amplada de banda de connexió.
  • Subministrament de dispositius mòbils (tauletes i portàtils): aules mòbils.
  • Implantació WIFI.
  • Aules digitals interactives.

Això permetrà avançar en la transformació digital i innovació educativa en els centres docents, i és una de les actuacions clau del Pla Estratègic de Transformació Digital de l’Administració de la Generalitat (GENDigital2025), dins de l’eix d’Educació Digital.

AULA DEL FUTUR

Al nostre centre, a l’any 2024 s’ha fet una comanda de mobiliari per a muntar un aula del futur, juntament amb la dotació rebuda de Conselleria per ser Centre Digital col·laboratiu.

L’Aula del Futur és un espai innovador que busca transformar l’experiència educativa. Està dissenyat per a millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge mitjançant la combinació de metodologies actives i tecnologies.

Zones d’aprenentatge de la nostra Aula del Futur:
L’Aula del Futur es dividix en sis zones diferents, cadascuna amb un propòsit específic:
1. Investiga: Ací, els estudiants poden explorar i realitzar investigacions.
2. Explora: Esta zona fomenta la curiositat i el descobriment.
3. Interactua: Espai per a la col·laboració i la comunicació entre estudiants.
4. Desenvolupa: On els alumnes apliquen i desenvolupen habilitats.
5. Crea: Zona creativa per a projectes i expressió artística.
6. Presenta: Lloc per a compartir resultats i presentacions.
Estes zones estan dissenyades per a estimular l’aprenentatge actiu i fer que l’alumne siga el protagonista del procés.

Equipament:
– El mobiliari i els mitjans tecnològics específics es distribuïxen per les diferents zones:
– Pissarres digitals i pantalles tàctils.
– Dispositius mòbils variats.
– Eines de realitat virtual.
– Mobiliari escolar amb facilitats de connexió.
– Materials per a investigació i pensament computacional.
– Racó de treball.
Aquest equipament permet al professorat exercir un paper més actiu com a guia i facilitador de l’aprenentatge, en lloc de ser només un transmissor de continguts.

Metodologia i enfocament:
L’Aula del Futur combina metodologia, tecnologia i activitats en un entorn flexible.
Els docents s’adapten als diferents ritmes i estils d’aprenentatge dels alumnes, fomentant la inclusió educativa. L’objectiu és desenvolupar habilitats més enllà de l’adquisició de continguts, preparant als estudiants per al segle XXI En resum, l’Aula del Futur és un espai dinàmic que promou un canvi metodològic, empoderant als alumnes i fomentant la creativitat i la col·laboració.

Més informació: ¿Qué es el Aula del futuro? – El Aula del Futuro (intef.es)