Pla Educatiu de Centre

El Projecte Educatiu de Centre és un document propi i adaptat a cada centre educatiu, en el qual s’arrepleguen la missió, visió i valors del centre, la seua estructura funcional i organitzativa, els seus criteris i metodologies d’ensenyament i avaluació, així com els currículums corresponents a cada nivell.

Ens hem convertit en el centre de referència de les famílies que opten per les metodologies actives i el treball basat en projectes, per la qual cosa són nombrosos els alumnes que provenen d’altres municipis pròxims.

El programa d’Educació plurilingüe i Intercultural (*PEPLI) és el projecte lingüístic que disposa la nostra escola en un ensenyament en tres llengües (valencià-castellà i anglés).

El valencià és utilitzat com a llengua vehicular. Les notes informatives a les famílies són tant en valencià com en castellà i es facilita l’accés a la informació en anglés a qui el necessite.

El nostre projecte educatiu es basa en el *ABP (aprenentatge basat en projecte), actualment amb la *LOMLOE conegudes com a situacions d’aprenentatge. Els alumnes des que entren en 2 *añitos fins que ixen en 12 anys sempre treballen de la mateixa manera. Som classes *internivel, on els alumnes s’entremesclen per edats i això ens fa treballar un tipus de metodologia molt especial, en una escola rural incompleta com la nostra.

L’eix vertebrador del nostre Projecte Educatiu de Centre és el *PIIE (projecte d’innovació educativa) *DIGI POP: *teixint *vincles,que fa que el nostre Projecte educatiu de Centre, siga l’eix vertebrador de totes les àrees del Currículum i per descomptat de totes les programacions d’Aula.

Tots els programes que es treballen en el nostre centre estan interconnectats. Enguany se’ns ha atorgat per primera vegada el *PDC (projecte digital de Centre), que s’ha convertit en l’impulsor de l’el *PIIE, i on hem aconseguit, amb tota la comunitat educativa, crear un PAC innovador, tecnològic, pedagògic…i sobretot únic per al col·legi de Murla.

Som una escola rural incompleta amb una metodologia activa multinivell, que promou l’enriquiment intergeneracional, la convivència, la cohesió social i el sentit de pertanyia a un gran grup. La nostra prioritat és formar persones lliures, que sàpien viure en democràcia i que tinguen pensament crític i analític.

Volem ser un model d’escola que utilitza metodologies innovadores, que promouen el canvi cap a un ensenyament vivencial basat en el diàleg, igualtat d’oportunitats, la *empatia i un enfocament integral amb l’objectiu de formar persones amb habilitats cognitives, socials i lingüístiques per a la resolució de problemes quotidians i reals.

El dia a dia de la nostra escola té en compte la cura de la naturalesa, la vida saludable, el pensament crític, la igualtat d’oportunitats i la gestió emocional.

PROGRAMACIÓN GENERAL ANUAL (PGA)

Ho gestiona el claustre i es tanca cada juliol per al curs següent. És el document marc que s’usa per a programar les activitats del curs següent.

PROYECTO LINGÚISTICO DE CENTRO (PLC)

La norma arriba des de la Conselleria d’Educació i marca l’ús de les diferents llengües que s’ensenyen en el col·legi i el seu percentatge, així com la metodologia d’implantació.

PLAN DIGITAL DEL CENTRO (PDC)

Ve impulsat per la Conselleria d’Educació i té com a objectiu dotar dels mitjans necessaris per a digitalitzar el col·legi a tots els nivells.

Dins del pla digital estan estos altres dos iniciatives de les quals som part.

PLAN ANUAL DE FORMACIÓN (PAF)

En pro de la formació contínua dels mestres/as es realitza una sèrie de formacions a través del CEFIRE que és el centre de formació per al professorat.

PROGRAMA DE REUTILIZACIÓN, REPOSICIÓN Y RENOVACIÓN

Usualment s’utilitza per a gestionar el banc de llibres de text i en el nostre cas per a gestionar els fons per a l’adaptació a la nostra metodologia que treballa per projectes amb altres materials didàctics.

PROYECTO DE GESTIÓN ECONÓMICA

Des de la Direcció del centre es realitza una gestió econòmica que és fiscalitzada a través de l’inspector de zona.

PLAN DE ACTUACIÓN PARA LA MEJORA (PAM)

L’objectiu és definir les necessitats de l’alumnat per a fomentar l’aprenentatge i el treball autònom. Constituïx la part pedagògica del PGA.

ORGANOS DE OORDINACIÓN DOCENTE

Per al bon funcionament del centre cada any es nomenen els següents *cordinadores :

Coordinador del *PAF, Coordinador TIC, Coordinador igualtat i convivència, Coordinador reutilització llibres

PLAN DE SOSTENIBILIDAD DE CENTRO

Participa l’Ajuntament de Murla, el col·legi, la Conselleria d’Educació i la Diputació d’Alacant i té com a objectiu la millora en l’eficiència i la sostenibilitat.

I-MOUTE

Programa de formació del professorat pel qual som centre amfitrió i hi ha centres que venen a visitar i conéixer el nostre espai i metodologia.

PROYECTO DE INNOVACIÓN E INVESTIGACIÓN (PIIE)

Programa bianual de la Conselleria d’educació que dota econòmicament al col·legi per al desenvolupament de l’un projecte en el qual es treballe la innovació i la investigació educativa. En el curs 2023-2025 estem desenvolupant DIGI POP: Teixint vincles.