Ràdio POP

Què és Escolarts fa ràdio?
És un projecte educatiu que va crear la Regidoria d´Educació de l´Ajuntament de Castelló de la Plana el curs 2017-2018, amb el suport del Servei d´Educació Plurilingüe de la Conselleria d´Educació.És una iniciativa educativa que promou l´ús de la llengua oral i escrita en l´ámbit dels mitjans de comunicació, potencia l´aprenentatge i la dinamització del valencià.L´escola fa rádio és un del quatre projectes englobats dintre d´Escolarts, una iniciativa didáctica de la Direcció General d´Innovació Educativa i Ordenació en què conflueixen els objectius comunicatius i els de l´expressió artística.

Objectius:

-Potenciar l´ús del valencià oral i escrit entre l´alumnat.

-Facilitar la creació de situacions comunicatives reals que activen l´ús de la llengua i la creativitat artística.

-Familiaritzar l´alumnat amb el llenguatge radiofònic i el podcast, com una eina de creació i transmissió de continguts des d´una vessant comunicativa, educativa i artística.

-Conèixer i utilitzar ferramentes TIC per a l´obtenció, tractament i comunicació eficaç i creativa de la informació.

-Afavorir el treball cooperatiu i integrador entre l´alumnat.-Integrar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el procés d´ensenyament aprenentatge, com a recursos pedagògics i d´esplai.

-Conèixer el programari i el maquinari necessaris per a la producció de programes de ràdio i podcast, així com serveis d´allotjament i distribució.

-Produir un programa de ràdio o podcast fet per l´alumnat del centre de manera autònoma i col·laborativa.

PODCAST