HISTÒRIA

És en el 2013 quan naix CEIP Castell del Pop, fins llavors Murla no comptava amb un espai propi i utilitzava diferents dependències per a poder impartir classes als infants del municipi.

Es va construir per a albergar a uns 7 alumnes, amb dues aules, un menjador i espais comuns en l’exterior.

Amb els anys hem crescut fins a ser quasi 60 alumnes i tindre 4 aules en 2022-2023, havent d’adaptar els espais per a poder desenvolupar les activitats i hem desplaçat el menjador a un espai municipal pròxim.

L’ajuntament ja ha cedit els terrenys adjacents al col·legi per a construir l’ampliació del centre i esperem poder comptar amb això al més prompte possible.

HORARI

Es disposa d’horari de jornada continuada i les classes lectives són de 09:00h-14:00h d’octubre a maig.
L’alumnat té la possibilitat de quedar-se en el menjador fins a les 17:00h.

En els mesos de setembre i de juny, l’horari és de 09:00h a 13:00h, i amb servei de menjador fins a les 15:00h.

L’EQUIP

Comptem amb una plantilla d’11 persones.

7 professors, dels quals 2 són fixos, 1 educadora, 1 professora d’educació física, 1 de música, 1 mestra d’audició i llenguatge i 1 netejadora.

Esperem comptar amb 2 professors més fixos en el pròxim curs.

PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE

Ens hem convertit en el centre de referència de les famílies que opten per les metodologies actives i el treball basat en projectes, per la qual cosa són nombrosos els alumnes que provenen d’altres municipis pròxims.

El programa d’Educació plurilingüe i Intercultural (PEPLI) és el projecte lingüístic que disposa la nostra escola en un ensenyament en tres llengües (valencià-castellà i anglés).

El valencià és utilitzat com a llengua vehicular. Les notes informatives a les famílies són tant en valencià com en castellà i es facilita l’accés a la informació en anglés a qui el necessite.

El nostre projecte educatiu es basa en l’ABP (aprenentatge basat en projecte), actualment amb la LOMLOE conegudes com a situacions d’aprenentatge. Els alumnes des que entren en 2 añitos fins que ixen en 12 anys sempre treballen de la mateixa manera. Som classes internivel, on els alumnes s’entremesclen per edats i això ens fa treballar un tipus de metodologia molt especial, en una escola rural incompleta com la nostra.
L’eix vertebrador del nostre Projecte Educatiu de Centre és el PIIE (projecte d’innovació educativa) DIGI POP: teixint vincles,que fa que el nostre Projecte educatiu de Centre, siga l’eix vertebrador de totes les àrees del Currículum i per descomptat de totes les programacions d’Aula.

Tots els programes que es treballen en el nostre centre estan interconnectats. Enguany se’ns ha atorgat per primera vegada el PDC (projecte digital de Centre), que s’ha convertit en l’impulsor de l’el PIIE, i on hem aconseguit, amb tota la comunitat educativa, crear un PAC innovador, tecnològic, pedagògic…i sobretot únic per al col·legi de Murla.