La nostra escola és conscient de la importància de la incorporació de les noves tecnologies en l’educació i per això forma part del projecte Centre Digital Col·laboratiu de la Conselleria d’Educació. Aquest projecte té com a objectiu fomentar la utilització pedagògica de les TIC per a millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge.

Per a aconseguir aquest objectiu, el Centre Escolar ha desenvolupat una estratègia digital conjunta que li permet aprofitar al màxim les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies en l’educació. Aquesta estratègia inclou l’ús de les TIC en les diferents àrees curriculars, així com la formació del professorat en l’ús pedagògic d’aquestes.

Des del curs 22/23, el Centre Escolar disposa d’un Pla Digital de Centre (PDC), una eina clau per a la implementació de la seua estratègia digital. Aquest pla inclou una sèrie d’accions concretes per a millorar la utilització de les TIC en l’educació, així com la definició de les competències digitals que es volen treballar en el centre.

El procés per a elaborar el Pla Digital de Centre del Centre Escolar segueix una metodologia clara i eficaç que garanteix una implementació reeixida de l’estratègia digital. Aquest procés inclou les següents etapes:

1. Diagnosi amb SELFIE: Aquesta primera fase consisteix en realitzar una diagnosi de les competències digitals del centre a través de l’eina SELFIE.
  2. Anàlisi de les dades: Una vegada realitzada la diagnosi, es procedeix a l’anàlisi DAFO de les dades obtingudes en relació amb l’ús de les TIC en el centre.
  3. Objectius i actuacions concretes: Finalment, es defineixen els objectius i les actuacions concretes que s’han de dur a terme per a aconseguir la millora de l’ús de les TIC en el centre.

Així, el Pla Digital de Centre del Centre Escolar és una eina clau per a la implementació de la seua estratègia digital i per a garantir una incorporació reeixida de les TIC en l’educació.