Som una escola compromesa amb el desenvolupament integral dels estudiants. En el nostre centre, fomentem un ambient de convivència i respecte on la mediació escolar juga un paper fonamental.

La mediació escolar és un procés en el qual els mediadors, alumnes de 5é i 6é grau, detecten i resolen possibles conflictes que puguen sorgir durant l’esbarjo o altres moments escolars. Aquests mediadors són seleccionats per la seua empatia, habilitats de comunicació i imparcialitat.

Els nostres mediadors reben formació en comunicació, resolució de conflictes i empatia. Durant l’esbarjo, se situen estratègicament al pati, observant i detectant situacions conflictives.

Quan identifiquen un conflicte, els mediadors intervenen voluntàriament per a ajudar les parts involucrades a resoldre les seues diferències. Utilitzen tècniques d’escolta activa, comunicació efectiva i negociació per a facilitar un diàleg respectuós i trobar solucions mútuament satisfactòries.

La mediació escolar no sols resol conflictes pacíficament, sinó que també fomenta habilitats socials, empodera als estudiants, millora el clima escolar i prevé conflictes futurs.

En el CEIP Antonio Armelles, la mediació escolar és part integral de la nostra filosofia educativa. Promovem una cultura de pau i col·laboració, brindant als alumnes les eines necessàries per a enfrontar els desafiaments de la vida de manera positiva.

• LLIURAMENT DIPLOMES ALS MEDIADORS I MEDIADORES DEL CURS 22-23

Els mediadors i mediadores del curs 22-23 reben un diploma en el festival de fi de curs per par de l’orientadora del centre.

En el festival de fi de curs celebrat recentment al nostre centre, s’ha reconegut el treball dels mediadors i mediadores del curs 22-23. L’orientadora de l’escola, Ana Maria Blanes, ha lliurat els diplomes individuals als estudiants que s’han destacat en el seu paper com a mediadors durant tot l’any acadèmic reconeixent la tasca desenvolupada al llarg d’aquest curs.

Els mediadors i mediadores han jugat un paper fonamental en la resolució de conflictes i en la promoció d’un ambient escolar pacífic i harmoniós. Amb la seva dedicació, han estat una figura de suport per als seus companys de classe, contribuint a la millora de la convivència i fomentant la empatia i el respecte mútu.

Aquest lliurament de diplomes als mediadors i mediadores del curs 22-23 demostra la importància que el centre educatiu dóna al treball realitzat per aquests estudiants exemplars. El seu compromís amb la resolució de conflictes i la promoció de la convivència positiva és una inspiració per a tota la comunitat escolar.

• LES MEDIADORES DEL ARMELLES

En el programa d’avui els nostres reporteros de 5é B, Isona Herrero, Alejandro Fernandez, Héctor Robles i Eduard Niculae entrevisten a dos de les nostres mediadores en conflictes a l’hora del pati Claudia Lozano i Marta Alvarez.