Disciplina positiva: eines per a l’accesibilitat emocional
Les emocions poden facilitar els processos d’ensenyança-aprenentatge però també constituir una barrera per a la inclusió. La disciplina positiva ens aporta eines per a fer la nostra escola i aula més accessibles emocionalment: Entenent la importància del sentiment de pertinença . Ajudant a l’alumnat a entendre les seves emocions donant-los la importància i validesa que … Read more
EduSalut. Prevenció de disfonies
La tasca docent, com qualsevol altra professió, implica riscos i exposició a malalties derivades de l’esforç físic vocal que diàriament realitzem a l’aula. És per això que oferim aquest curs semipresencial per a conèixer quins són eixos riscos i quines les millors estratègies per previndre’ls. Tant si acabeu de començar la vostra carrera com si … Read more
Arts or Crafts? Més enllà de la manualitat
El CEFIRE de València organitza l’acció formativa Arts or crafts? Més enllà de la manualitat amb la col·laboració del CEFIRE de Plurilingüisme i el CEFIRE Artisticoexpressiu. L’objectiu d’aquestes jorandes és redefinir la didàctica de l’Educació Plàstica i Visual a l’Educació Primària, al temps que explorem les possibilitats de la metodologia CLIL en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Els tallers … Read more
PHOENIX. EL RENAIXEMENT DE LA LITERATURA CLÀSSICA A LES AULES
Els textos de la literatura grecollatina són l’arrel de moltes de les obres posteriors de la història. T’agradaria fer un recorregut per diverses fonts clàssiques i aprendre a integrar-les a la teua pràctica docent? Phoenix és una formació en línia que tracta de recuperar textos grecollatins i els posa en relació amb autors i autores contemporànies. Una proposta innovadora per fer front … Read more
Un camí cap a la inclusió
Segons l’UNESCO l’educació inclusiva és un procés orientat a respondre a les necessitats dels estudiants i està relacionat amb la presència, la participació i els assoliments de l’alumnat. Garantir les condicions d’aprenentatge equitatives i de qualitat per a tot l’alumnat és l’objectiu que volem aconseguir en tots els centres educatius, i per a aconseguir-ho és … Read more
Itinerari didàctic pels jardins de la ciutat de València
Des dels àmbits Humanístic i Social i CTEM del CEFIRE de València llancem un nou itinerari didàctic interdisciplinar. Coneixerem in situ els aspectes botànics, científics, històrics i paisatgístics més importants dels principals jardins de la ciutat de València: des del Botànic del segle XVIII fins el jardí ecològic en línia amb el context social de … Read more