Espais per a desenvolupar les competències a l’Educació Infantil

Amb aquesta formació es pretén que les professionals de l'educació que treballen a l'aula de 2 anys aprofundisquen en la importància de l'espai en el procés d'aprenentatge dels infants, oferisquen estratègies per analitzar i transformen els espais educatius i aportar recursos i experiències de referència.

OBJECTIUS ESPECÍFICS

• Afavorir l'actualització i perfeccionament professional en un entorn canviant que permeta una transformació de l'escola adequada als temps, des d'una visió crítica.
  • Presentar referents teòrics, pedagògics que sustenten la transformació fonamentada dels espais educatius.
  • Facilitar estratègies que ajuden a dissenyar espais que permeten generar un clima de benestar, que siguen acollidors, ordenats i estèticament cuidats i oferisquen oportunitats de joc, de llibertat de moviment, de relació, d'exploració i descans, tal i com indica el Decret.
  • Afavorir un aprenentatge competencial a partir del disseny dels espais educatius.
  • Documentar com a instrument de reflexió i avaluació per poder millorar, compartir i visibilitzar els processos.
  • Partir de la reflexió de la pràctica docent per a repensar els espais i elements escolars i promoure transformacions en els centres i les aules.
  • Relacionar aprenentatge, espai i sostenibilitat i plasmar de manera transversal i integral els objectius de desenvolupament sostenible.
CONTINGUTS
  • Actualització i perfeccionament professional.
  • Reflexió, disseny i implementació sobre la pràctica docent.
  • Relació entre aprenentatge, espais i sostenibilitat.
  • Tractament educatiu dels espais, temps i materials en relació al projecte pedagògic.
  • Planificació i transformació d'espais educatius.
  • Documentació pedagògica com a instrument de reflexió i avaluació.

DIRIGIT A

• Docents d'Educació Infantil de la GVA.
  • Educadores i educadors de la GVA.
  • Mestres de Primària de la GVA.
  • Educadores i educadors d'Escoles Infantils Municipals.
  • Professorat del grau superior de Formació Professional del cicle formatiu d'Educació Infantil.
CONDICIONS

S'acceptarà al personal docent en actiu atenent al següent barem:

1. Mestres d'Educació Infantil funcionaris de carrera que presten serveis en centres de la GVA.
  2. Mestres en pràctiques o interins d'Educació Infantil que presten serveis en centres de la GVA.
  3. Educadors/es d'Escoles Infantils de la GVA.(*)
  4. Mestres de Primària de la GVA en actiu.
  5. Educadores i educadors d'Escoles Infantils Municipals.(*)
  6. Professorat del grau superior de Formació Professional del cicle formatiu d'Educació Infantil.
  7. Resta de professionals de l'educació.

* Les persones d'aquest cas han d'acreditar la seua situació amb un "faig constar" de la direcció del centre enviat dintre del termini d'inscripció al correu 46402890.secretaria@edu.gva.es i tan sols s'acceptaran inscripcions fora d'aquest termini en cas d'haver places vacants.)

OBSERVACIONS

Es tracta d'una formació completament en línia. S'aniran obrint els diferents blocs de continguts per al treball autònom de les persones participants i el lliurament de les tasques. No hi ha connexions en línia.