Curs “Caixa de ferramentes del/la docent inclusiu/va de pedagogia terapèutica. Actualització professional docent”

El curs 19IN99IN122 “Caixa de ferramentes del/la docent inclusiu/va de pedagogia terapèutica. Actualització professional docent” organitzat pel CEFIRE d’Educació Inclusiva, pretén que el professorat participant adquirisca, segons les funcions contemplades en l’article 42 de l’ordre 20/2019 que regula la resposta educativa per a la inclusió de l’alumnat, nocions per a col·laborar en el disseny i implementació de programes de desenvolupament competencial i actuacions preventives de les dificultats d’aprenentatge, que conega pautes de personalització de l’aprenentatge per a les programacions didàctiques de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu en el context ordinari, que aprenga a dissenyar i planificar els processos d’ensenyament i aprenentatge en col·laboració amb els equips docents, amb l’actualització en eines d’intervenció amb l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu des d’un nivell de resposta personalitzada i individualitzada i per últim que puga posar en marxa pautes de coeducació en l’àmbit de la discapacitat. Tot això amb el propòsit d’actualitzar els coneixements del professorat especialista de pedagogia terapèutica i millorar la qualitat de la resposta educativa en els centres educatius.

Aquesta formació té una durada de 55 hores, està dirigida als i les mestres que exerceixen l’especialitat de pedagogia terapèutica tant en Educació Primària com en Educació Secundària Obligatòria de centres ordinaris i es desenvoluparà online mitjançant la plataforma Moodle des del 4 de novembre de 2019 fins al 26 de gener de 2020.

Aquest curs compta amb un elenc molt variat de professores ponents. El primer mòdul “Disseny i implementació de programes de desenvolupament competencial i actuacions preventives de les dificultats d’aprenentatge (art. 42.2 de l’Ordre 20/2019)” del curs estarà a càrrec de Rosa Nieves Fenollar Gallego, compta amb una llarga trajectòria com orientadora educativa i actualment forma part del EOEP Específic de Dificultats d’Aprenentatge i TDAH, és coautora de la Guia metodològica sobre dificultats específiques d’aprenentatge publicada per la Comunitat Autònoma de la Regió de Múrcia. El segon mòdul “Personalització de les programacions didàctiques” ho desenvoluparà Cristina García López, és mestra especialista en Audició i Llenguatge i en Pedagogia Terapèutica en el SPE V-04 de Torrent, té una llarga trajectòria com a ponent en cursos organitzats per la xarxa CEFIRE i és autora del Blog https://escuelainclusivayconvivencia.wordpress.com/author/cristinamayl/

El tercer mòdul “La col·laboració del professorat de PT” serà impartit per Rosario Agraz Martínez, és mestra especialista en Pedagogia Terapèutica entre altres especialitats i professora de l’especialitat d’Orientació Educativa, actualment és assessora del CEFIRE Específic d’Educació Inclusiva. El quart mòdul “Eines per a intervindre en l’alumnat amb DEA des de la resposta personalitzada i individualitzada” estarà a càrrec de María Dolores Hurtado Montesinos, és mestra i especialista universitària en Pedagogia Terapèutica, Educació Infantil i Informàtica educativa, ha desenvolupat les seues especialitats en centres educatius, ha sigut assessora d’atenció a la diversitat en el Centre de Professors de la R. de Múrcia i actualment forma part del EOEP Específic de Dificultats d’Aprenentatge i TDAH. És autora de nombroses publicacions relacionades amb recursos tecnològics, lecto-escriptura, DEA, Educació Emocional, etc. El cinqué mòdul “Eines per a intervindre en l’alumnat amb discapacitat des de la resposta personalitzada i individualitzada” del curs serà impartit per Isabel Gómez Caballero que és Orientadora de l’IES Federica Montsseny de Burjassot, també és professora del Màster Oficial Universitari en Educació Inclusiva Universitat Catòlica de València, imparteix l’assignatura d’Intervenció i investigació psicoeducativa en alumnat amb deficiències visuals. L’últim mòdul “Gènere i discapacitat” el desenvoluparà Ana López Navajas, és professora de Llengua i Literatura, investigadora vinculada a la Universitat de València i assessora de Coeducació i Igualtat en el CEFIRE Específic d’Educació Inclusiva.

Enllaç a la inscripció:

http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=8144927&usuario=formacion