Passeig de lectura augmentada: la creació literària i la seua explotació a l’aula
Quin són els reptes de l’educació de la competència literària del nostre alumnat en el segle XXI? De quina manera connectem allò que sap, allò que ha aprés i tot el que continuarà aprenent fora del marc estrictament escolar amb l’aprenentatge literari que fem a les aules? L’objectiu d’aquest curs és mostrar i dur a … LLegir més
Recursos i estratègies per a l’atenció de l’alumnat estranger a l’aula ELE
Un dels reptes primordials de les societats occidentals del segle XXI és l’acollida de les persones migrants que arriben al nostre territori a la cerca de noves oportunitats personals, professionals i socials. Es tracta d’homes i dones que, per motius ben diversos, han deixat els seus països d’origen per a gestar-se una vida amb garanties … LLegir més
Fes del teu centre un espai lliure de fake news
L’any 2007 la Comissió Europea encetà el debat sobre la importància de l’alfabetització mediàtica informacional (AMI) en l’entorn digital per a crear una societat del coneixement crítica, democràtica i participativa. S’entén aquesta alfabetització com el conjunt d’habilitats, coneixements i capacitat de comprensió que permet a la ciutadania usar amb eficàcia i seguretat els mitjans de … LLegir més
II Jornades COEDUCA. Dones de ciència
Al mes de febrer es va commemorar l’11F, el dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, i el 8 de març, el dia de la Dona. Per aquest motiu hem organitzat una vegada més les jornades COEDUCA. Dones de ciència des del CEFIRE d’Elda, amb l’objectiu de fer més visibles i … LLegir més
Activitats físiques en el medi natural: progressió i aprenentatge en vies ferrades
Este curs oferix una combinació perfecta entre teoria i pràctica per a poder incorporar a l’exercici docent les activitats en el medi natural. Concretament, s’abordaran les tècniques de vies ferrades i tirolines; la normativa en matèria de seguretat, així com la prevenció dels riscos associats a la pràctica d’aquest tipus d’activitat. Els objectius principals són … LLegir més
Educació viva i activa: experiències de vida en el segon cicle d’Educació Infantil
Les escoles d’educació viva i activa centren els processos d’aprenentatge de l’alumnat en la circulació lliure pels ambients i en l’experimentació i el descobriment a través del treball i el joc amb materials manipulatius d’aprenentatge. Aquest entorn, permeten potenciar la creativitat del xiquet i ser coherents, com a educadors, amb les necessitats autèntiques dels xiquets … LLegir més
Taller àudio-croma-TIC
Els darrers temps han canviat alguns aspectes de la nostra metodologia i ens han obert camins que hem d’aprofitar. Als nostres centres disposem dels recursos necessaris per treballar a la xarxa igual o millor que de forma presencial. Des del CEFIRE d’Elda us animem al fet que deixeu la por i la inseguretat que us … LLegir més
Més enllà de la lectoescriptura en Educació Infantil
L’anomenada “lectoescriptura” és un dels temes més delicats i també controvertits en el segon cicle d’educació infantil. Aquesta formació breu es proposa com una ocasió per a aprofundir en aquest tema, començant pels objectius reals plantejats pel currículum, qüestionant les pràctiques més comunes i presentant molts exemples concrets d’experiències que prioritzen la construcció de significats … LLegir més
Resposta educativa a l’alumnat d’altes capacitats
Sensibilitzar als i les professionals de l’educació en la importància de contemplar la diversitat, especialment tenint en compte les particularitats de l’alta capacitat, i les implicacions que té en els centres educatius. Donar a conéixer la normativa i organització institucional del sistema educatiu espanyol i valencià referit a l’alumnat amb altes capacitats. Potenciar el treball … LLegir més
EDUSALUT. Autocura del docent, salut i educació.
L’autocura i el benestar del professorat és de vital importància, no només per als mateixos docents, també per a la tasca que han de desenvolupar, i sobretot per atendre adequadament el seu alumnat. El docent és el primer que ha d’estar bé per poder donar el millor d’ell mateix. És important incorporar una rutina d’autocura, … LLegir més