En aquest curs es treballa sobre diferents temes, metodologies, recursos i instruments relacionats amb l'àrea de Matemàtiques per a l’Educació Secundària i Batxillerat. Considerem que són línies estratègiques per a la formació permanent del professorat i, de fet, algunes d'elles (resolució de problemes, modelització, Geogebra, calculadores) es desenvolupen, posteriorment, en cursos específics d’aprofundiment.
Edicions
- CTEM http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=8251612&usuario=formacion
- Xàtiva (03-02-2019 30-03-2019) http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=8386957&usuario=formacion
Objectius específics
- Donar a conèixer les possibilitats didàctiques de la resolució de problemes a l'aula.
- Resoldre problemes utilitzant eines, suggeriment i/o destreses heurístiques.
- Conèixer recursos i eines per a dissenyar i analitzar tasques de modelització.
- Conèixer tècniques per a gestionar les dinàmiques de treball amb els estudiants en una tasca de modelització.
- Donar a conèixer les possibilitats didàctiques que ofereix Geogebra.
- Promoure l'ús de la calculadora a l'aula.
- Proporcionar estratègies i recursos manipulatius per a treballar el contingut matemàtic.
Continguts específics
- Mòdul 1. Resolució de problemes.
- Mòdul 2. Iniciació a GeoGebra.
- Mòdul 3. Ús didàctic de la calculadora.
- Mòdul 4. Modelització.
- Mòdul 5. Activitats de manipulació i experimentació.
Condicions
Es prioritzarà les inscripcions en funció de:
1. Funcionari en actiu de secundària
2. Membres de les borses de treball de la Conselleria d'Educació de secundària
3. Professorat de secundària sostingut amb fons públics
4. Altre professorat
Observacions
- Curs de catàleg per a l'àmbit CTEM de la SDG de Formació del Professorat.
- El curs es desenvoluparà en la plataforma Moodle. En cada tema es proposarà una sèrie d'activitats que caldrà lliurar dins del termini.
- No es requereixen coneixements previs d'informàtica més enllà de conèixer com a usuari l'entorn Moodle