FIRA TECNOLÒGICA 2024

El passat 25 d’abril es va celebrar en les instal·lacions de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria del Disseny (ETSIADI) de la Universitat Politècnica de València (UPV) la Fira Tecnològica 2024. Aquesta fira està organitzada per CEFIRE CTEM (Específic d’Àmbit Científic, Tecnològic i Matemàtic), amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de València (UPV) i l’Associació del Professorat de Tecnologia de la Comunitat de València (APTCV). A més enguany era la fase I de la  III Olimpíada Valenciana d’Enginyeries Industrials, fase local de les Olimpíades Nacional d’Enginyeries Industrials per a les categories que s’esmenten més endavant, i organitzada per la Conferència de Directors d’Escoles d’Enginyeria d’Àmbit Industrial.

Després de l’obertura de la Fira a càrrec de les autoritats:

• D. Juan Antonio Monsoriu Serra, Director de la ETSIADI – UPV
  • D. Jaume Tortosa Amor, Cap de Registre i Acreditació Docent – SDGFP.
  • Doña Angélica Gómez González – Decana del COGITI
  • Doña Esther Gómez Martín – Secretària Autonòmica d’Universitats
  • D. José Alberto Conejero Casares – Vicerector d’Estudiants i Emprenedoria

Els centres educatius participants de les 3 províncies de la Comunitat Valenciana van explicar a les persones visitants els excel·lents treballs que estan realitzant des de l’àrea de Tecnologia, materialitzat en 70 projectes. A més es van poder visitar projectes universitaris de Generació Espontània (UPV). Finalment els guanyadors de cada categoria van ser els següents projectes:

• Projectes de 1r i 2n d’ESO:
1Encreuament de carrers amb semàforsIES LES FOIES BENIGÀNIMÒscar Molto Seguí
  • Categoria A: projectes de 3r i 4t d’ESO:
1Mano robótica IES CLARA CAMPOAMOR Aurora Cabanes Castelló
  • Categoria B: projectes de 1r i 2n de batxillerat.
1TAULA ARCADE IES LA PATACONA, ALBORAYAJosep Cachuto Aparicio
  • Categoria C: projectes de cicles formatius de grau superior.
1BANCO DE ENSAYOS HIDRÁULICOS PARA LA DIGITALIZACIÓN DEL AGUAIES BEATRIU FAJARDO DE MENDOZA. BENIDORM

Així mateix es van comunicar els finalistes per a la II Olimpíada Valenciana d’Enginyeries Industrials que tindrà lloc el pròxim 9 de maig en la ETSII- UPV que van ser:

• Categoria A: projectes de 3r i 4t d’ESO:
  • Colegio Argos.Valencia. Rehabilitador  ARGOMÁTICO

Colegio Argos.Valencia. Brazo ARGOTÉCNICO

IES Pare Arques Cocentaina. Vehicle classificador de fruites per visió artificial

IES Teulada. Gran pont de Hylia

IES La melva. Elda. LED Tenis

• Categoria B: projectes de 1r i 2n de batxillerat.

IES El grao. Valencia. Central de torre solar con aprovechamiento en motor Stirling

IES La Melva, Elda. Traductor de braile

IES La Melva, Elda. Robot Interactivo

IES La Melva, Elda. Maqueta de acelerador de partículas

IES Berenguer Dalmau. Catarroja. Automap

• Categoria C: projectes de cicles formatius de grau superior.
  • IES La Vall d’Alba. Castellón. Airpproach

IES La Vall d’Alba. Castellón. La octava vida del gato

IES La Vall d’Alba. Castellón. Detector de humo en aeronave a través de mallado laser

Esc. San José. Valencia. Smart Packing

Esc. San José. Valencia. Centro logístico automatizado

Les autoritats presents en el lliurament de premis van ser:

D. Juan A. Monsoriu, Director de la ETSID.

Sra. Ester Giménez Carbó, Directora d’Àrea d’Alumnat, Rendiment i Avaluació Curricular Vicerectorat d’Estudiants i Emprenedoria

D. Miguel Ángel Sánchez Romero, Subdirección alumnat/TFGs y TFMs. ETSII. Universitat Politécnica de València.

Agraint a tots els participants la seua dedicació i esforç us emplacem fins a la pròxima edició.