Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència: 11 de febrer de 2023

El pròxim dissabte, 11 de febrer, es celebra el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència i, un altre any més, en el CEFIRE CTEM i la seua biblioteca volem homenatjar aquest dia tan important.

Perquè, hem de reconéixer el paper clau que exerceixen les dones en la comunitat científica i la tecnologia. A més, la celebració d’aquest Dia Internacional ajuda a recolzar a les dones científiques i promoure l’accés de les dones i les xiquetes a l’educació, la capacitació i la investigació en els àmbits de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques.

Cal destacar que la igualtat entre els gèneres i l’apoderament de les dones i les xiquetes contribuiran decisivament no sols al desenvolupament econòmic del món, sinó també al progrés respecte de tots els objectius i metes de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible.

A la biblioteca del CEFIRE CTEM continuem col·laborant amb la difusió i suport a aquest Dia per a aconseguir l’apoderament de les dones i les xiquetes a través de l’accés a l’educació i la ciència. Per això, hem confeccionat una notícia (PDF adjunt davall) sobre aquesta efemèride, que conté informació sobre diferents projectes i iniciatives duts a terme per a visibilitzar i impulsar el treball de les dones en la ciència i fomentar la vocació científica entre les xiquetes i les joves. També hem recollit una selecció de materials i recursos en línia perquè pugueu treballar i celebrar el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència amb el vostre alumnat. A més, podreu trobar activitats i esdeveniments que es duran a terme en la nostra comunitat amb motiu de la celebració d’aquest Dia; així com altres esdeveniments i activitats que es realitzen en altres parts de manera virtual.

En el segon arxiu adjunt podeu consultar una bibliografia actualitzada amb tots els llibres i material disponibles en préstec que tenim a la biblioteca del CEFIRE CTEM en la nostra secció “Dones i Ciència”. Ja que, com a biblioteca educativa i científica considerem imprescindible i necessària l’existència d’aquesta secció als nostres fons per a despertar la vocació científica entre les alumnes i reconéixer els assoliments de les dones en la ciència per a sensibilitzar a tota la comunitat educativa.

Pots descarregar-te el document complet amb informació d’interés, esdeveniments, materials i recursos en PDF ací

Pots descarregar-te la bibliografia “Dones i Ciència” en PDF ací

Dia-Internacional-Dona-i-Xiqueta-Ciencia-2023-1