«Foment de les vocacions científiques» Repte Emprenedor de la Fundació Princesa de Girona

L’activitat del Repte Emprenedor, que s’ofereix de manera gratuïta a tots els alumnes de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius de la Comunitat Valenciana, a través dels centres educatius, així com també a estudiants universitaris, serà enguany íntegrament online i d’un mes de duració.

T’animem a inscriure a la teua classe en aquesta activitat que forma part de la Gira FPdGi 2021.

L’objectiu que persegueix el Repte és fer aflorar el talent dels joves proposant-los un desafiament real al qual han de trobar una solució. El repte per a la Comunitat Valenciana és:

«Foment de les vocacions científiques»

El coronavirus ha provocat el major esforç científic de la història i ha posat de manifest, com a molt poques vegades abans, el paper rellevant de la ciència, juntament amb el sistema de salut, en l’obtenció i interpretació de dades i a proposar estratègies per a la resolució de la crisi. Tot això posat a la disposició de les autoritats en el mínim temps i amb la màxima fiabilitat possible. Per donar solució al coronavirus s’està treballant en 200 projectes de vacuna a tot el món. Una vintena està ja en fase d’assajos clínics. Els més optimistes esperen una vacuna en qüestió de mesos.

Davant l’escenari de grans desafiaments generats per la pandèmia COVID-19 –que ha posat de manifest el rol tan decisiu de la ciència i la tecnologia en la nostra societat– la FPdGi cerca reafirmar la seua aposta per promoure les vocacions STEM entre la gent jove. Però com fer atractives les ciències i les vocacions científiques entre els joves avui?

L’activitat, que estarà dinamitzada per l’emprenedor Xavier Verdaguer, CEO d’Imagine Creative Center i creador del Mètode Lombard, inclou:

• 2 sessions informatives prèvies els dies 22 de febrer i 8 de març a les 17h, a càrrec de Xavier Verdaguer, per a tots els docents de la Comunitat Valenciana que vulguen conèixer amb profunditat l’activitat i les diferents fases que la componen i que els permeta decidir la seua participació.
  • 2 sessions webinar per als docents i alumnes participants al Repte. En aquestes dues sessions s’explicaren les diferents fases de la metodologia Lombard que hauran de treballar els equips amb el suport del docent/s responsable/s. Les dates de les sessions són: 23/03/21 i 7/04/21 a les 17h
  • 1 dossier amb material didàctic de l’activitat, descripció de la metodologia, fases, exemples…

El projecte es desenvolupa a través d’una competició on els participants, durant tres setmanes, hauran de treballar en equip i a través de les noves tecnologies, per a trobar una solució al repte plantejat. El resultat del treball és un vídeo curt amb la presentació del projecte o solució. D’entre tots els presentats, se seleccionaran quatre que passaran a una final, el dia 29 d’abril, on un comitè avaluador (format per docents, Premiats de la Fundació i representants de la CCAA) triaran un primer guanyador i un segon que tindran accés a una gran «Final de Repte de Reptes».

Fes clic en l’enllaç i tindràs accés a un vídeo promocional i als formularis d’inscripció tant a la sessió informativa com al Repte.