PRIMERA EDICIÓ DEL BUTLLETÍ DEL CEFIRE CTEM

Quan el vent bufava a través del cel, tota la família es quedava a la barraca de pedra i s’escalfava a la foguera. Encara que el vent alcés les aigües del canal i quasi fes saltar els estels, el senyor Hathaway hi seia, a fer petar la xerrada amb la dona, les dues noies i el noi, i els explicava coses d’abans, de quan eren a la Terra, i cadascú hi deia la seva.

ABRIL DE 2026. Els llargs anys. Les cròniques marcianes (Bradbury, 1946)

En aquests dies en què compartim la casa i les rutines diàries amb les nostres famílies i sers estimats, hem decidit posar en marxa l’edició del butlletí del CEFIRE CTEM. En la primera edició trobareu reflexions, notícies del CEFIRE, reptes per a treballar amb l’alumnat i lectures dins de la secció de biblioteca. No obstant això, no penseu que aquesta edició serà única, és la primera! Volem que continue eixint mes rere mes, més enllà de les condicions “marcianes” en les quals ara ens trobem. El nostre objectiu és estar al vostre costat, amb el professorat, amb els companys i companyes, oferint-vos comentaris, idees, recursos… en definitiva, el nostre suport. I per descomptat tot això en l’àmbit CTEM (STEM en les seues sigles en anglès).

En la secció Articles podreu trobar enllaços i recursos per a les vostres aules comentats per les assessories d’àmbit científic de tota la xarxa CEFIRE de la Comunitat Valenciana.

En la secció Notícies del CEFIRE us oferirem les novetats sobre formacions de la xarxa CEFIRE en l’àmbit CTEM. Cursos, jornades, congressos i altres modalitats de participació oferides en tota la Comunitat Valenciana. Perquè no us perdeu res que puga resultar-vos d’interès. En aquesta primera edició tindreu els enllaços a les trobades virtuals “Junts amb Webex”.

En  la secció Reptes us mostrarem un ventall d’activitats, amb molta ciència, tecnologia i matemàtiques, per a fer a l’aula, siga virtual o presencial, que podeu plantejar al vostre alumnat i a les seues famílies.

I finalment, en la secció Biblioteca, compartirem amb vosaltres llibres de la bilioteca del CEFIRE CTEM i iniciatives relacionades amb el foment de la lectura en l’àmbit científic, tecnològic i matemàtic.

Esperem que us siga útil i us resulte interessant.