IES Lloixa de Sant Joan

Per què Aules Transformadores? (formació, antecedents…)

Des del curs 2021/22 es desenvolupa en el centre el PIIE “L’ús dels espais i el disseny d’activitats en la millora contínua d’una organització educativa digitalment competent” a través del qual hem estat treballant a nivell de centre per a conformar uns fonaments sòlids quant a la millora digital en diferents àmbits d’intervenció. Aquest projecte ja partia d’un estudi previ realitzat per la coordinadora del PIIE i s’ha seguit el mateix model de gestió en aquest centre, havent validat la viabilitat en el nou context. Com exposen Roig-Vila i Grau-Barrera (2020), es constata la importància d’un model de gestió en el qual participe i col·labore tota la comunitat educativa, de manera que es fomente l’eficàcia i l’optimització dels recursos. Amb això, es podran millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge, integrant les TIC, tant en les tasques d’organització i gestió, com les pròpies d’aquest procés d’ensenyament i aprenentatge. Per part seua, el lideratge compartit es converteix en un aliat d’aquest model com a fonament d’un projecte de gestió per a la millora contínua dels contextos educatius de la societat actual. 

En iniciar el projecte, l’equip impulsor es va formar en el concepte i implementació de Aules Transformadors a través d’un curs proposat pel CEFIRE i durant el curs 2022/23, realitzem un Projecte de Formació de Centre titulat “La integració digital i la innovació com a model cap a l’aprenentatge del s.XXI” en el qual continuem amb la innovació i integració del projecte amb un grup nombrós de professorat. 

Procés de transformació

  • Metodologia

El nostre procés de transformació es fonamenta en el lideratge compartit d’un equip impulsor com a palanca de canvi. No ens centrem en una única metodologia; aquestes estàs condicionades per la situació d’aprenentatge o l’activitat a desenvolupar a l’aula, ja que és l’aprenentatge de l’alumnat la fi i no al contrari. Les activitats que dissenyem, desenvolupem, implementem i avaluem integren pedagogia, tecnologia i el currículum, segons el model TPACK (Mishra y Koehler, 2006). 

  • Tecnologia

La infraestructura del centre facilita treballar amb diferents tecnologies, en funció de la matèria, l’espai o la necessitat. Disposem de diverses aules mòbils, aules d’informàtica, impressora 3D, etc. 
Ser Centre Digital Col·laboratiu ens ha proporcionat, en algunes de les aules, pissarres interactives que començarem a utilitzar en el curs 2023/24. 

  • Ambients i espais d’aprenentatge

En relació amb els espais, el PIIE ens ha permés canviar una de les aules situada en un punt estratègic del centre, com a nucli central de les aules d’informàtica, els laboratoris i els tallers de tecnologia. Aquesta aula ens permet el seu ús amb diferents metodologies actives i disposa de mobiliari versàtil i una aula mòbil amb diferents dispositius. 
 
A més, estem modificant el pati per a fer ús d’aquest com a aula oberta. 

Futurs reptes

El PIIE realitzat i el desenvolupament del Pla Digital de Centre ha originat uns fonaments sòlids per a la gestió de la innovació i la integració digital progressiva a través de l’equip impulsor i el lideratge compartit. Volem treballar en la mateixa línia i, en finalitzar el curs definim les línies estratègiques per al curs següent, juntament amb l’Equip Directiu. Ens plantegem continuar avançant com a centre digital competent i millorar la conscienciació quant a sostenibilitat i la convivència. 

  >   Xarxa de Centres AT

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies