Per què Aules Transformadores? (formació, antecedents…)
En el curs 21-22 comença el nostre procés de transformació de centre arrel d’un PIIE anomenat RENOV-ART, amb l’objectiu transformació educativa a través de l’art. Junt a aquest projecte encetem un PFC sobre metodologies actives ja que veníem d’un sistema d’educació tradicional i pensàvem que era necessari un canvi metodològic en el que es valore el treball en equip, en el que els/les alumnes siguen protagonistes del procés creatiu. És a dir, promoure una educació de qualitat.
Ja en el curs 22-23, se’ns obri la porta d’Aules Transformadores en el que van poder veure que totes les actuacions que havíem encetat al nostre centre seguien el mateix camí d’aquest projecte.
Procés de transformació
- Metodologia
Actualment el centre està renovant la línia pedagògica amb una sèrie de propostes que comencen en Infantil amb entrada relaxada, propostes, projectes, tallers internivell i ambients de lliure circulació. A Primària, continuem amb estacions d’aprenentatge, aprenentatge cooperatiu, ABP, TIL, tertúlies i docència compartida a l’aula.
- Tecnologia
L’estratègia del centre, a través del nostre pla digital es fomentar l’ús de la tecnologia com a eina creativa i de treball. Utilitzem les eines Office365 i iPAD.
- Ambients i espais d’aprenentatge
Entenem l’espai d’aula com un lloc agradable, flexible i en moviment que puga afavorir l’aplicació de les noves metodologies. Per aquesta raó, pretenem crear aules adaptades a la realitat del S. XXI on l’alumnat tinga accés a materials de qualitat que els permeta experimentar, investigar i produir productes de qualitat on poder compartir tot el seu aprenentatge.
Futurs reptes
Per al curs 23/24 entra en funcionament la nostra aula transformadora. A més a més, hem demanat un PIIE Global “CAMINEM CAP AL FUTUR” amb l’objectiu de transformar els espais del centre.
> Xarxa de Centres AT