GRAU SUPERIOR DE REALITZACIÓ DE PROJECTES AUDIOVISUALS I ESPECTACLES

La competència general d’aquest títol consisteix a organitzar i supervisar la preparació, realització i muntatge de projectes audiovisuals filmats, gravats o en directe, així com regir els processos tècnics i artístics de representacions d’espectacles en viu i esdeveniments, coordinant els mitjans tècnics i humans i controlant el contingut, la forma, el projecte artístic i la qualitat establida.

Competències del cicle formatiu

Algunes de les competènices profesionals que s’assoleixen.

• Determinar les característiques formals i expressives dels projectes de realització d’audiovisuals, espectacles i esdeveniments, per a la seua realització audiovisual o escènica.
  • Planificar el procés de treball del projecte d’audiovisuals, espectacles i esdeveniments, d’acord amb el pla general de producció.
  • Coordinar la disponibilitat dels recursos tècnics, materials i escènics durant els assajos, registre, emissió o representació escènica, assegurant l’aplicació del pla de treball.
  • Coordinar i dirigir el treball del personal tècnic i artístic durant els assajos, registre, emissió, postproducció o representació escènica, assegurant l’aplicació del pla de treball i reforçant la labor del director, del realitzador audiovisual i del director de l’espectacle o esdeveniment.
  • Coordinar els processos complets de muntatge/edició i postproducció de programes audiovisuals, planificant les operacions, preparant materials i efectes i realitzant el muntatge i la postproducció fins a l’obtenció del màster definitiu.

Quines ocupacions pots exercir?

– Ajudant d’adreça en cinema.
– Ajudant de realització de vídeo.
– Ajudant de realització de televisió.
– Responsable d’àrea d’audiovisuals (en empreses alienes a l’activitat).
– Muntador de cinema.
– Editor muntador de vídeo.
– Cap de regiduria.
– Regidor d’espectacles en viu.
– Regidor d’esdeveniments.
– Regidor de parets.

Móduls 1r curs

MÒDULH/SETM.DESCRIPCIÓ
 Planificació de la Realització en Cinema i Vídeo (Valencià) 4 hRealitzar la planificació expressiva de seqüències audiovisuals i elaborar un guió tècnic audiovisual.
Determinar les característiques i l’ambientació dels espais escènics necessaris per al registre d’una obra audiovisual.
Planificar el rodatge/enregistrament de les seqüències d’una obra audiovisual.
Planificació de la Realització en Televisió (Valencià) 5 hCaracterístiques i format d’un programa de televisió.
Materials necessaris en la preproducció d’un programa de televisió.
Desenvolupament espacial i temporal de la realització multicàmera en control.
Planificació del Muntatge i la Postproducció d’Audiovisuals (Valencià) 5 hCaracterístiques comunicatives, expressives i tècniques del projecte de muntatge.
El procés de muntatge i postproducció d’un programa audiovisual.
Planificació de la Regiduria d’Espectacles i Esdeveniments (Castellà)4 hCaracterístiques dramàtiques, narratives, estètiques i funcionals d’un projecte escènic. Característiques de la posada en escena d’un espectacle o esdeveniment.
Mitjans Tècnics Audiovisuals i Escènics (Castellà)6 hQualitats tècniques de l’equipament de captació d’imatge i so en cinema, vídeo i televisió.
Formació i orientació laboral (Valencià)3 h Seleccionar oportunitats d’ocupació
Aplicar estratègies de treball en equip
Drets i obligacions en les relacions laborals
Paper de la Seguretat Social Pla de prevenció de riscos laborals
Anglés tècnic2 hAprenentatge d’anglès aplicat al context professional.

Móduls 2n curs

MÒDULH/SETM.DESCRIPCIÓ
Processos de Realització en Cine i Vídeo (Castellà) 6hCoordinar els recursos humans artístics i tècnics necessaris per al rodatge/enregistrament d’un producte audiovisual.
Assajos amb els equips tècnics i artístics intervinents en el rodatge/enregistrament.
Direcció del rodatge/enregistrament d’una obra audiovisual
Processos de Realització en Televisió (Castellà)7 hRealizació de programes de televisió en multicàmera.
Actividades propias del plató de televisión durante los ensayos y la grabación.
Realització del Muntatge i Postproducció d’Audiovisuals (Castellà) 4 hEls processos d’acabat en la postproducció del producte audiovisual.
Realització del muntatge/postproducció de productes audiovisuals
Processos de Regiduria d’Espectacles i Esdeveniments (Castellà) 6 hProcediments de preparació i consecució dels elements tècnics, materials i humans necessaris per a la realització d’un espectacle o esdeveniment.
Empresa i iniciativa emprenedora (Castellà i anglés)3 hReconeixer les capacitats asociades a la iniciativa emprenedora Definir l’oportunitat de creació d’una xicoteta empresa
Activitats bàsiques de gestió administrativa i finànciera d’una pyme.
Anglés tècnic2 hAprenentatge d’anglès aplicat al context professional.
Projecte d’Audiovisuals i EspectaclesDisseny de projectes relacionats amb les competències expressades en el títol, incloent i desenvolupant les fases que ho componen.
Formació en centres de treball (FCT)