Tres alumnes del cicle formatiu de Grau Mitjà Video DJ i So, Héctor Morales, Carlos del Toro i Rubén Yubero, han realitzat una mobilitat Erasmus+ a la regió italiana de La Toscana. Durant 15 dies han col·laborat amb l’Associació “Cavriglia for you” realitzant un reportatge audiovisual sobre els productes locals i el treball que realitzen les empreses i productors de la zona. L’alumnat ha valorat molt possitivament l’experiència que els ha servit per a millorar el seu nivell d’italià, crèixer personal i professionalment i ampliar la seua visió d’Europa. Aquesta mobilitat europea es realitza dins del programa Erasmus+ en col·laboració amb el Servei per a la internacionalització de l’educació (SEPIE).
Entrevistem a Manolo Cervera de l’ONG “Visió sense fronteres”
El pasado miércoles 13 de abril un equipo de redactores del Matisse Report entrevistaron a Manolo Cervera, un miembro muy activo de la ong “Visión sin fronteras” que actualmente desempeña el cargo de vicepresidente. Esta ONG está especializada en proporcionar atención sanitaria ocular proporcionando gafas graduadas o realizando operaciones de cataratas en personas de bajos recursos económicos.
Durante la entrevista recabamos mucha información acerca del funcionamiento de la propia ONG y de cómo se organizan las diferentes campañas que desarrollan tanto en países extranjeros (Senegal, India….), como en áreas deprimidas y vulnerables de la Comunidad Valenciana.
Además descubrimos que nuestro centro colabora muy activamente con esta ONG a través de diferentes departamentos como el de Tecnología, Educación plástica y visual y Biologia y Geología mediante el desarrollo conjunto del proyecto de aprendizaje y servicio llamado “Empresa Solidaria”. Este proyecto colabora en la campaña ”Apadrina un ull” de la ONG “Visión sin fronteras” construyendo objetos tecnológicos que donamos para su financiación . Estos departamentos realizan exposiciones temáticas
para dar a conocer su labor y animar a la participación activa solidaria de toda la comunidad educativa.
La entrevista se grabó con la colaboración de Paco Barreda y Empar Gil que la emitirá en Matisse en las ondas, ambos profesores son miembros del departamento de Imagen y sonido.
PR4 defén a Les Corts els ODS
El passat divendres 8 d’abril, l’alumnat del PR4 acompanyats per la seua tutora, Ana Maria Hernández, i el cap d’estudis, Mario Sánchez, tingueren l’oportunitat d’exposar un dels panells elaborats al projecte “Se buscan gigantes” davant autoritats polítiques a les Corts Valencianes. Rebuts pel president Enric Morera i escoltats per quatre directores generals de diferents àrees (participació ciutadana, cooperació internacional, innovació educativa, emergència climàtica), els joves representants dels centres que hi participaren van explicar les seus demandes socials com a verdaders activistes. Nosaltres estiguerem representats per la nostra alumna Simi Lubane, que va fer una exposició contundent i emocionant del que suposa la indústria tèxtil per al medi ambient, fent una crida a la conscienciació i al consum responsable. Va ser una jornada inoblidable que poguérem gaudir gràcies a l’ONG Jovesolides. Gràcies a tots i totes!
Participem en l’Olimpiada Matemàtica
El dissabte 2 d’abril vàrem participar a l’Olimpiada Matemàtica organitzada per la Societat Al-khwarizmi. Va ser una experiència molt positiva tant per a l’alumnat com per al professorat. Des d’ací volem agrair la participació a l’alumnat i sobre tot el finançament a l’AMPA. Gràcies a la col·laboració de l’Associació de mares i pares d’alumnes es poden realitzar aquestes activitats extraescolars tan interessants.
7ª Mostra intercicles
El Departament d’Imatge i So de nostre centre educatiu celebra el Dimarts 22 de febrer de 2022 la 7ª Mostra Intercicles, en la que es presentaran treballs audiovisuals realitzats pels alumnes dels següents cicles:
- CFGS Realització de projectes d’audiovisuals i espectacles
- CFGS So per a audiovisuals i espectacles
- CFGS Animació 3D, jocs i entorns interactius
- CFGM video DJ i So

PR4 visita el MUVIM
El passat dijous, 10 de febrer, el grup PR4 va encetar la primera de les visites que els grups de 4rt ESO de l’IES Henri Matisse faran al llarg de les properes setmanes al MUVIM, Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat. Acompanyats de la professora experta en història, Paula Muñoz, i de la seua tutora, Ana M. Hernández, els i les alumnes del grup visitaren l’exposició permanent del museu i posteriorment pogueren gaudir d’un passeig amb explicació pel Mercat Central i la Llotja de la Seda. Va ser una jornada memorable!



1r de Realització treballa els ODS
El dijous 2 de desembre l’alumnat de 1r del Cicle Formatiu de Grau Superior de Realització de projectes audiovisuals i d’espectacles es traslladà a la localitat d’El Saler per a treballar en col·laboració amb l’alumnat del cicle formatiu de Grau Superior d’Educació i Control Ambiental del’IES El Saler. El nostre alumnat va gravar diversos reportatges sobre una guia de persones sostenibles i diverses ecorutes pel parc natural de l’Albufera realitzades per l’alumnat d’El Saler.
L’alumnat dels dos centres educatius està treballant diversos projectes relacionats amb els Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’Organització de les Nacions Unides. en concret s’estan treballant els següents ODS: acció pel clima, consum responsable, treball decent i creixement econòmic, i igualtat de génere. Totes aquestes activitats formatives han sigut promogudes i coordinades per l’INSTITUT SINDICAL DE COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT (ISCOD).

L’AMPA premia les fotodenúncies contra la violència de gènere
L’Associació de mares i pares d’alumnes de l’IES Henri Matisse ha premiat les millors fotografies de denúncia de la violéncia de génere realitzades per l’alumnat del centre educatiu. La fotografia guanyadora ha estat realitzada per les alumnes Alba Ibáñez i Irene Paños de 4t ESO C. Les representants de l’AMPA acompanyades per la directora, Mª José Server, i la coordinadora d’igualtat i convivència, Maria Martínez, han fet entrega del merescut premi a les alumnes guanyadores.



L’alumne Toni Palerm rep el tercer premi dels CV Skills d’Animació 3D
Fira València ha acollit l’acte d’entrega de premis del campionat CV Skills. L’alumne Toni Palerm, representant de l’IES Henri Matisse en aquest campionat autonòmic de Formació Professional, ha rebut el tercer premi en la competició d’Animació 3D i jocs. El professor Toni Balanzá també ha rebut el seu reconeixement com a expert i coordinador de la competició en aquesta disciplina.




























