< Ves enrere

4t ESO

Assignatures

Composició 4t ESO LOMLOE. Regulat pel DECRET 107/2022 del 5 d’agost.

  • Total hores de docència setmanals = 33h.
NomHores/setm.Descripció
Valencià: Llengua i literatura3hAporta ferramentes i coneixements necessaris per a moure’s satisfactòriament en qualsevol situació comunicativa de la vida acadèmica, familiar, social i professional
Llengua Castellana i literatura 3hEsta assignatura contribuïx a l’adquisició de la competència en comunicació lingüística per part de l’alumnat.
Primera Llengua estrangera (Anglès o Francès)3hLa llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer
Geografia i Història (Valencià)3hLa geografia estudia la diferenciació de l’espai geogràfic i la interacció entre la societat i el medi natural. La història contribuïx a crear marcs de pensament que permeten comprendre la dimensió temporal i causal dels fenòmens històrics
Educació Física (Valencià) 2hL’Educació Física, a través del desenrotllament de la competència motriu, establix la integració dels conceptes, procediments i actituds vinculats al cos, al moviment i la seua relació amb l’entorn.
Educació en Valors Cívics i Ètics (Castellà) 2hPretén promoure la reflexió ètica com a activitat fonamental i pròpia del ser humà, a partir de la qual orientem la nostra conducta i les relacions interpersonals. El seu objectiu principal és que els alumnes i les alumnes arriben a sentir-se artífets de la seua persona, de la societat en què viuen, així com del món que els agradaria construir
Religió o Atenció Educativa (Castellà)1hPretén promoure la reflexió ètica com a activitat fonamental i pròpia del ser humà, a partir de la qual orientem la nostra conducta i les relacions interpersonals. El seu objectiu principal és que els alumnes i les alumnes arriben a sentir-se artífets de la seua persona, de la societat en què viuen, així com del món que els agradaria construir
Tutoria (Valencià)1h

MATÈRIA D’OPCIÓ 1: L’alumnat tria una de les següents opcions:

NomHores/setm.Descripció
Matemàtiques B + Física i Química4h + 3hLes matemàtiques constituïxen una forma de mirar i interpretar el món que ens rodeja, reflectixen la capacitat creativa, expressen amb precisió conceptes i arguments, afavorixen la capacitat per a aprendre a aprendre i la física i química contribuïx a refermar els coneixements adquirits pels alumnes des d’un enfocament essencialment fenomenològic, presentant la matèria com a explicació lògica de molts dels fenòmens a què els alumnes estan acostumats i que coneixen.
Matemàtiques B + Llatí 4h + 3h Les matemàtiques constituïxen una forma de mirar i interpretar el món que ens rodeja, reflectixen la capacitat creativa, expressen amb precisió conceptes i arguments, afavorixen la capacitat per a aprendre a aprendre i el llatí introduïx l’alumnat en el coneixement dels aspectes essencials de la llengua i de la cultura llatines, perquè, de manera progressiva, segons les etapes, hi aprofundisca i perceba el paper que hi exercix el llatí, no sols com a substrat lingüístic i cultural, sinó com a instrument de comunicació i d’enriquiment lèxic de la llengua pròpia
Matemàtiques A + Llatí 4h + 3h Les matemàtiques constituïxen una forma de mirar i interpretar el món que ens rodeja, reflectixen la capacitat creativa, expressen amb precisió conceptes i arguments, afavorixen la capacitat per a aprendre a aprendre i el llatí introduïx l’alumnat en el coneixement dels aspectes essencials de la llengua i de la cultura llatines, perquè, de manera progressiva, segons les etapes, hi aprofundisca i perceba el paper que hi exercix el llatí, no sols com a substrat lingüístic i cultural, sinó com a instrument de comunicació i d’enriquiment lèxic de la llengua pròpia
Matemàtiques A + FOL 4h + 3h Les matemàtiques constituïxen una forma de mirar i interpretar el món que ens rodeja, reflectixen la capacitat creativa, expressen amb precisió conceptes i arguments, afavorixen la capacitat per a aprendre a aprendre

MATÈRIA D’OPCIÓ 2: L’alumnat tria una de les següents matèries:

NomHores/setm.Descripció
Biologia i Geologia (Anglès) 3h Contribuïx a desenrotllar una cultura científica, perquè adquirisquen coneixements i destreses respecte a temes com la salut, medi ambient, fonts energètiques, residus, etc.
Economia i emprenedoria (Anglès) 3h Proporciona els conceptes i instruments bàsics perquè l’alumnat comprenga millor el seu entorn social, amb la qual cosa es contribuïx a millorar la transparència i la responsabilitat en l’exercici dels seus drets i deures.
Tecnologia (Castellà) 3h Permet ampliar tècniques i coneixements que refermen el progrés de la societat i resolen els problemes a base de construir màquines i dissenyar mètodes d’ús correctes, sense passar per alt la seua repercussió sobre el medi ambient.

MATÈRIA D’OPCIÓ 3: L’alumnat tria una de les següents matèries:

NomHores/setm.Descripció
Expressió Artística (Castellà) 3hLes manifestacions artístiques constituïxen un dels trets fonamentals de la cultura i del desenrotllament de la humanitat. El llenguatge plàstic, visual i audiovisual servix com a mitjà d’expressió d’idees, pensaments i emocions
Creativitat Musical (Castellà) 3h Oferix a l’alumnat un vocabulari que permet la descripció de fenòmens musicals, una comprensió del llenguatge musical com a mitjà d’expressió artística, una sensibilitat cap a l’expressió musical i l’enteniment de la música com un fenomen imbricat en la societat
Digitalització (Castellà) 3h Permet desenvolupar competències necessàries per a desenrotllar-se i integrar-se en una societat hiperconnectada mitjançant la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació
2ª Llengua estrangera – Francès 3hLa llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer

OPTATIVES: L’alumnat tria una de les següents matèries:

NomHores/setm.Descripció
Arts Escèniques (Castellà) 2hComprèn les disciplines destinades a l’estudi i la pràctica de qualsevol obra escènica. Tant la dramatització com la dansa són manifestacions artístiques vinculades a un espai escènic, cosa que implica una representació i un públic. Com la resta de llenguatges artístics, constituïxen un dels trets fonamentals d’una cultura.
Competència Comunicativa Oral en Primera Llengua Estrangera 2h La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer
Filosofia (Castellà) 2h Perseguix com a objectiu principal la comprensió per part de l’alumnat de si mateix i del seu món, dotant-lo per a això de ferramentes cognitives tant teòriques com pràctiques.
2ª Llengua estrangera – Francès 2hLa llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer
Taller de Reforç2hRepàs sobre matèries instrumentals

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies