3r ESO
Assignatures
Composició 3r ESO LOMLOE. Regulat pel DECRET 107/2022 del 5 d’agost.
- Total hores de docència setmanals = 33h.
Nom | Hores/setm. | Descripció |
---|---|---|
Física i Química (Castellà) | 2h | Contribuïx a refermar els coneixements adquirits pels alumnes al llarg de l’Educació Primària, des d’un enfocament essencialment fenomenològic, presentant la matèria com a explicació lògica de molts dels fenòmens a què els alumnes estan acostumats i que coneixen. |
Biologia i Geologia (Castellà) | 2h | Contribuïx a desenrotllar una cultura científica, perquè adquirisquen coneixements i destreses respecte a temes com la salut, medi ambient, fonts energètiques, residus, etc. |
Geografia i Història (Castellà) | 3h | La geografia estudia la diferenciació de l’espai geogràfic i la interacció entre la societat i el medi natural. La història contribuïx a crear marcs de pensament que permeten comprendre la dimensió temporal i causal dels fenòmens històrics |
Llengua Castellana i Literatura | 3h | Esta assignatura contribuïx a l’adquisició de la competència en comunicació lingüística per part de l’alumnat. |
Matemàtiques (Castellà) | 4h | Les matemàtiques constituïxen una forma de mirar i interpretar el món que ens rodeja, reflectixen la capacitat creativa, expressen amb precisió conceptes i arguments, afavorixen la capacitat per a aprendre a aprendre |
Valencià: Llengua i Literatura | 3h | Aporta ferramentes i coneixements necessaris per a moure’s satisfactòriament en qualsevol situació comunicativa de la vida acadèmica, familiar, social i professional |
Primera Llengua Estrangera (Anglès o Francès) | 4h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
Projectes Interdisciplinaris (Valencià) | 2h | Projecte que permet desenrotllar les competències clau mitjançant el treball per projectes. El seu objectiu és la interacció de tot l’alumnat en la realització d’un projecte comú i veure la relació de cada una de les àrees d’estudi en la seua elaboració. |
Educació Física (Valencià) | 2h | L’Educació Física, a través del desenrotllament de la competència motriu, establix la integració dels conceptes, procediments i actituds vinculats al cos, al moviment i la seua relació amb l’entorn. |
Tecnologia i Digitalització (Anglès) | 2h | Permet ampliar tècniques i coneixements que refermen el progrés de la societat i resolen els problemes a base de construir màquines i dissenyar mètodes d’ús correctes, sense passar per alt la seua repercussió sobre el medi ambient. |
Educació Plàstica, Visual i Audiovisual (Valencià) | 2h | Les manifestacions artístiques constituïxen un dels trets fonamentals de la cultura i del desenrotllament de la humanitat. El llenguatge plàstic, visual i audiovisual servix com a mitjà d’expressió d’idees, pensaments i emocions. |
Religió o Atenció Educativa (Castellà) | 1h | Els alumnes i les alumnes han d’estar preparats per a adaptar-se a un nou mapa de societat en transformació. Per això la importància de la integració de la competència digital en les diferents àrees de l’ensenyança secundària i la inclusió de l’àrea específica d’Informàtica on fonamentar-la i aprofundir el seu desenrotllament |
Tutoria (Valencià) | 1h |
OPTATIVES: L’alumnat tria una de les següents matèries:
Nom | Hores/setm. | Descripció |
---|---|---|
Programació, Intel·ligència artificial i Robòtica I (Valencià) | 2h | Els alumnes i les alumnes han d’estar preparats per a adaptar-se a un nou mapa de societat en transformació. Per això la importància de la integració de la competència digital en les diferents àrees de l’ensenyança secundària i la inclusió de l’àrea específica d’Informàtica on fonamentar-la i aprofundir el seu desenrotllament |
Programació, Intel·ligència artificial i Robòtica II (Valencià) | 2h | Els alumnes i les alumnes han d’estar preparats per a adaptar-se a un nou mapa de societat en transformació. Per això la importància de la integració de la competència digital en les diferents àrees de l’ensenyança secundària i la inclusió de l’àrea específica d’Informàtica on fonamentar-la i aprofundir el seu desenrotllament |
Creativitat Musical (Valencià) | 2h | |
Segona Llengua estrangera – Francès | 2h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
Taller d’Economia (Castellà) | 2h | Per mitjà d’esta matèria l’alumnat millora la seua capacitat per a desenrotllar l’esperit emprenedor i la iniciativa empresarial treballant competències com la creativitat, la innovació, la iniciativa, el treball en equip |
Cultura Clàssica (Castellà) | 2h | Ofereix una visió inicial i global de les civilitzacions grega i romana en els àmbits literari, artístic, filosòfic, científic i lingüístic |
Taller de Reforç | 2h | Repàs sobre matèries instrumentals |