2n ESO
Assignatures
Composició 2n ESO LOMLOE. Regulat pel DECRET 107/2022 del 5 d’agost.
- Total hores de docència setmanals = 30h.
| Nom | Hores/setm. | Descripció |
|---|---|---|
| Física i Química | 3h | Contribueix a refermar els coneixements adquirits pels alumnes al llarg de l’Educació Primària, des d’un enfocament essencialment fenomenològic, presentant la matèria com a explicació lògica de molts dels fenòmens a què els alumnes estan acostumats i que coneixen. |
| Geografia i Història | 3h | La geografia estudia la diferenciació de l’espai geogràfic i la interacció entre la societat i el medi natural. La història contribuïx a crear marcs de pensament que permeten comprendre la dimensió temporal i causal dels fenòmens històrics |
| Llengua castellana i Literatura | 3h | Esta assignatura contribuïx a l’adquisició de la competència en comunicació lingüística per part de l’alumnat. |
| Matemàtiques | 4h | Les matemàtiques constituïxen una forma de mirar i interpretar el món que ens rodeja, reflectixen la capacitat creativa, expressen amb precisió conceptes i arguments, afavorixen la capacitat per a aprendre a aprendre |
| Valencià: Llengua i Literatura | 3h | Esta assignatura contribuïx a l’adquisició de la competència en comunicació lingüística per part de l’alumnat. Aporta ferramentes i coneixements necessaris per a moure’s satisfactòriament en qualsevol situació comunicativa de la vida acadèmica, familiar, social i professional |
| Primera Llengua Estrangera (Anglès o Francès) | 4h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer. |
| Educació Física | 2h | L’Educació Física, a través del desenrotllament de la competència motriu, establix la integració dels conceptes, procediments i actituds vinculats al cos, al moviment i la seua relació amb l’entorn. |
| Música | 2h | Oferix a l’alumnat un vocabulari que permet la descripció de fenòmens musicals, una comprensió del llenguatge musical com a mitjà d’expressió artística, una sensibilitat cap a l’expressió musical i l’enteniment de la música com un fenomen imbricat en la societat. |
| Educació Plàstica, Visual i Audiovisual | 2h | Les manifestacions artístiques constituïxen un dels trets fonamentals de la cultura i del desenrotllament de la humanitat. El llenguatge plàstic, visual i audiovisual servix com a mitjà d’expressió d’idees, pensaments i emocions. |
| Religió o Atenció Educativa | 1h | Oferix una visió general de les principals religions del món, amb especial atenció al cristianisme. Es reflexiona sobre valors, ètica i el sentit de la vida des d’una perspectiva religiosa. També s’estudien textos sagrats, figures importants i l’impacte de la religió en la cultura. Afavorix el respecte i el diàleg interreligiós. L’Atenció Educativa promou el respecte i la responsabilitat. Es treballen habilitats socials, resolució de conflictes i educació emocional. També pot incloure activitats creatives de reflexió personal. |
| Tutoria | 1h |
OPTATIVES: L’alumnat tria una de les següents matèries:
| Nom | Hores/setm. | Descripció |
|---|---|---|
| Taller d’aprofundiment d’anglés | 2h | Reforçar les competències comunicatives de l’alumnat a través de l’anàlisi i la pràctica de l’anglés en contextos reals i culturals diversos. S’abordaran aspectes històrics, socials i artístics del món anglosaxó per a enriquir la comprensió intercultural. Així mateix, es fomentarà el pensament crític mitjançant l’estudi de mitjans de comunicació, literatura i expressions culturals contemporànies. |
| Programació, Intel·ligència artificial i Robòtica I | 2h | Els alumnes i les alumnes han d’estar preparats per a adaptar-se a un nou mapa de societat en transformació. Per això la importància de la integració de la competència digital en les diferents àrees de l’ensenyança secundària i la inclusió de l’àrea específica d’Informàtica on fonamentar-la i aprofundir el seu desenrotllament |
| Segona Llengua Estrangera – Francès | 2h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
| Taller de Reforç | 2h | Repàs sobre matèries instrumentals |
| Emprenedoria Social i Sostenible | 2h | Per mitjà d’esta matèria l’alumnat millora la seua capacitat per a desenrotllar l’esperit emprenedor i la iniciativa empresarial treballant competències com la creativitat, la innovació, la iniciativa, el treball en equip |
