1r ESO
Assignatures
Composició 1r ESO LOMLOE. Regulat pel DECRET 107/2022 del 5 d’agost.
- Total hores de docència setmanals = 30h.
| Nom | Hores/setm. | Descripció |
|---|---|---|
| Biologia i Geologia | 3h | Contribuïx a desenrotllar una cultura científica, perquè adquirisquen coneixements i destreses respecte a temes com la salut, medi ambient, fonts energètiques, residus, etc. |
| Geografia i Història | 3h | La geografia estudia la diferenciació de l’espai geogràfic i la interacció entre la societat i el medi natural. La història contribuïx a crear marcs de pensament que permeten comprendre la dimensió temporal i causal dels fenòmens històrics |
| Llengua castellana i Literatura | 3h | Esta assignatura contribuïx a l’adquisició de la competència en comunicació lingüística per part de l’alumnat. |
| Matemàtiques | 4h | Les matemàtiques constituïxen una forma de mirar i interpretar el món que ens rodeja, reflectixen la capacitat creativa, expressen amb precisió conceptes i arguments, afavorixen la capacitat per a aprendre a aprendre |
| Valencià: Llengua i Literatura | 3h | Esta assignatura contribuïx a l’adquisició de la competència en comunicació lingüística per part de l’alumnat. Aporta ferramentes i coneixements necessaris per a moure’s satisfactòriament en qualsevol situació comunicativa de la vida acadèmica, familiar, social i professional |
| Primera Llengua estrangera (Anglès o Francès) | 4h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
| Educació Física | 2h | L’Educació Física, a través del desenrotllament de la competència motriu, establix la integració dels conceptes, procediments i actituds vinculats al cos, al moviment i la seua relació amb l’entorn. |
| Música | 2h | Oferix a l’alumnat un vocabulari que permet la descripció de fenòmens musicals, una comprensió del llenguatge musical com a mitjà d’expressió artística, una sensibilitat cap a l’expressió musical i l’enteniment de la música com un fenomen imbricat en la societat. |
| Tecnologia i Digitalització | 2h | Permet ampliar tècniques i coneixements que refermen el progrés de la societat i resolen els problemes a base de construir màquines i dissenyar mètodes d’ús correctes, sense passar per alt la seua repercussió sobre el medi ambient. |
| Religió o Atenció Educativa | 1h | Oferix una visió general de les principals religions del món, amb especial atenció al cristianisme. Es reflexiona sobre valors, ètica i el sentit de la vida des d’una perspectiva religiosa. També s’estudien textos sagrats, figures importants i l’impacte de la religió en la cultura. Afavorix el respecte i el diàleg interreligiós. L’Atenció Educativa promou el respecte i la responsabilitat. Es treballen habilitats socials, resolució de conflictes i educació emocional. També pot incloure activitats creatives de reflexió personal. |
| Tutoria | 1h |
OPTATIVES: L’alumnat tria una de les següents matèries:
| Nom | Hores/setm. | Descripció |
|---|---|---|
| Taller d’aprofundiment d’anglés | 2h | Reforçar les competències comunicatives de l’alumnat a través de l’anàlisi i la pràctica de l’anglés en contextos reals i culturals diversos. S’abordaran aspectes històrics, socials i artístics del món anglosaxó per a enriquir la comprensió intercultural. Així mateix, es fomentarà el pensament crític mitjançant l’estudi de mitjans de comunicació, literatura i expressions culturals contemporànies. |
| 2ª Llengua estrangera – Francès | 2h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
| Taller de Reforç | 2h | Repàs sobre matèries instrumentals |
| Laboratori d’Arts Escèniques | 2h | Es treballen continguts amb un enfocament didàctic basat en el treball de la comunicació oral en el teatre. |
| Taller de Relacions Digitals Responsables | 2h | Esta matèria aborda la necessitat de construir relacions adequades amb les altres persones, exercint conductes positives que fomenten el respecte, també en la xarxa. La base d’este respecte és l’ús de manera saludable dels dispositius digitals, prenent consciència que les interaccions que es realitzen amb ells van conformant l’empremta digital i, per tant, la pròpia identitat de l’alumnat en este mitjà. També es posa en relleu la importància d’establir una perspectiva crítica davant la constant recepció d’informació, que ha de ser tractada i seleccionada. |
