Recordem el compromís pedagògic de l’Escola Moderna de Francesc Ferrer i Guàrdia

L’alumnat de 4t ESO B ha dut a terme una investigació al voltant de la figura del
pedagog i lliurepensador anarquista Francesc Ferrer i Guàrdia.
En aquest treball col·laboratiu s’han interessat per conéixer, en primer lloc, més sobre
el seu context històric de finals de S XIX i principis del XX, la seua biografia personal
(orígens familiars, educació i formació) i els corrents filosòfics i pedagògics que el van
inspirar.
En segon lloc, han estudiat el moviment anarquista espanyol de principis del segle
passat així com el procés de repressió i judici que va conduir al seu afusellament.
A continuació, l’alumnat s’ha centrat en descobrir les idees educatives i els principis
metodològics que va aplicar Ferrer i Guàrdia a través de l’Escola Moderna.
Per últim, s’han centrat a conéixer l’herència i llegat intel·lectual de Ferrer i Guàrdia,
analitzant la influència que ha tingut en diverses pedagogies i, fins i tot, l’actual sistema
educatiu espanyol.

Com a producte final han elaborat una exposició informativa per a compartir tot el que
han descobert amb tota la comunitat educativa.

Podeu consultar els cartells en aquest enllaç: Exposició Ferrer i Guàrdia.

Si vos a despertat la curiositat sobre Francesc Ferrer i Guàrdia, podeu trobar més
informació en aquest documental:


https://www.ccma.cat/3cat/francesc-ferrer-i-guardia-una-vida-per-la-
llibertat/video/1541029


Aquest projecte s’emmarca en les activitats del departament de Geografia i Història
per fomentar la memòria democràtica recollint, segons indica la LOMLOE, “el
coneixement de la història de la democràcia a Espanya des dels seus orígens a
l’actualitat i la seua contribució a l’enfortiment dels principis i valors democràtics
definits a la Constitució espanyola”.

D’aquesta manera aspirem, per una banda, al desenvolupament d’una consciència
ciutadana permanentment favorable a la defensa dels valors democràtics i partidària
de la defensa de la pau, la solidaritat i el respecte a les diferències. Per un altra, per a
desenvolupar en l’alumnat un judici crític sobre les formes antidemocràtiques i
injustes de resoldre conflictes.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies