El nostre Institut ha aconseguit l’Acreditació Erasmus +

Estem d’enhorabona perquè hem obtingut l’Acreditació ERASMUS a l’àmbit d’Educació Escolar, dins del marc del programa Erasmus + 2021-2027, un document que ens reconeix com a institució acreditada per realitzar activitats Erasmus + durant els propers 5 anys.

Es reconeix així el treball de la Comissió Erasmus + del Ferrer i Guàrdia que a principi de curs vam presentar la sol·licitud per ser centre acreditat Erasmus +.

De cara al curs vinent hem presentat un primer projecte per a dur a terme activitats amb l’alumnat i de formació del professorat ja des del juny 2024 fins a l’agost 2025.

El centre pretén fer d’aquesta acreditació una eina determinant al Pla de Millora i Innovació per als propers cursos. Concretament, hem marcat 5 objectius de millora per als processos d’ensenyament i d’aprenentatge del nostre centre:

Com ho farem? Entre d’altres iniciatives, amb intercanvis de mobilitat d’alumnat amb altres centres europeus, així com amb estades i formacions específiques per al professorat.

PLURILINGÜISME davant la necessitat de formació en llengües estrangeres tant del professorat com de l’alumnat, integrant també dimensions històriques i interculturals orientades a conèixer, valorar i respectar la diversitat lingüística i cultural de la societat amb l’objectiu de fomentar la convivència democràtica i el sentiment europeu.

INTERNACIONALITZACIÓ DEL CENTRE per a millorar la projecció exterior de l’institut i la seua implicació en una dimensió europea.

INNOVACIÓ I METODOLOGIES ACTIVES PER A LA INCLUSIÓ: Perfeccionar l’ús de metodologies actives per millorar el rendiment i l’assoliment de competències, gestionar la convivència i atendre la diversitat.

DIGITALITZACIÓ: Millorar les destreses digitals del professorat.

DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE: El nostre institut està desplegant diferents accions relacionades amb la problemàtica mediambiental i el desenvolupament sostenible. Pretenem millorar en l’educació ambiental i conscienciació climàtica de l’alumnat implicant-ho en el desenvolupament d’iniciatives reals de desenvolupament sostenible i descarbonització, avançar cap a hàbits de consum saludables i reduir l’impacte climàtic del centre.

Com ho farem?

Què és l’acreditació Erasmus+ i quins avantatges té ser un centre acreditat?

L’acreditació Erasmus+ és una eina per desenvolupar activitats de mobilitat d’alta qualitat que serveixen per a la millora de l’organització del centre. Per aconseguir-la, el nostre centre ha dissenyat un pla estructurat i a llarg termini (2024-2028), anomenat Pla Erasmus +, per a la implementació de mobilitats que tinguen un impacte positiu en els processos interns d’ensenyament i aprenentatge. L’acreditació té validesa fins al final del programa, 2027, i es pot actualitzar en diferents moments.

L’acreditació suposa tenir un finançament estable per a noves mobilitats cada any. Alhora, permet desenvolupar una estratègia pròpia, a la velocitat que s’acoble millor als ritmes del nostre pla de treball, establint noves col·laboracions internacionals sense necessitat d’escriure nous projectes i sense dependre de la seua concessió.

Per a més informació us podeu adreçar a 46019571.projectes@edu.gva.es

Nota: L’acreditació permet optar a projectes cofinançats pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquesta notícia és responsabilitat exclusiva de l’IES Francesc Ferrer i Guàrdia i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de la Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que es puga fer de la informació ací difosa.