Arqueologia de la Memòria. Les fosses de Paterna

El departament de Geografia Història ha organitzat per a l’alumnat de 4rt la visita comentada a l’exposició Arqueologia de la Memòria. Les fosses de Paterna del Museu de Prehistòria de València, i la realització d’un taller a l’exposició 2238. Paterna, Lloc de perpetració i memòria de L’ETNO.

Els objectius d’aquestes activitats són els següents: contribuir a conèixer que, a Paterna, entre 1939 i 1956, al menys 2238 persones foren afusellades per la repressió franquista per la seua manera de pensar i viure, per defensar el govern legítim o per la seua militància política; descobrir el paper de l’arqueologia en les exhumacions contemporànies de les fosses de víctimes del franquisme del cementeri de Paterna i propiciar la reflexió al voltant de la memòria històrica i els drets humans per enfortir el pensament crític front a uns fets que no haurien de repetir-se.

La visita guiada ens la va fer Tono Vizcaíno, comissari de l’exposició i exalumne del nostre institut, i la resposta de l’alumnat de 4rt A i B va ser molt positiva.

L’alumnat de 4rt C i PR4 farà la visita pròximament.