Aules transformadores d’espais i metodologies educatives
Objectius
En la línia dels objectius del nostre projecte inicial, considerem que és un bon moment per donar un pas endavant i treballar per millorar l’entorn de treball i aprenentatge del nostre alumnat i creiem que hem de centrar els nostres esforços en aconseguir un aprenentatge vivencial en les nostres «aules específiques», un entorn viu, on passen coses, que l’alumnat puga créixer, motivar-se, descobrir, somiar, i millorar els resultats d’aprenentatge.

La nostra voluntat és crear dos entorns d’aprenentatge vius, on els alumnes puguen gaudir d’experiències innovadores, que puguen participar lliurement, mostrant les seves inquietuds i interessos, i tot el món es puga sentir inclòs. Dos entorns en els quals l’alumnat trobarà l’espai en el qual desenvolupar competències clau com ara la competència en comunicació lingüística (CCL), competència plurilingüe, competència matemàtica i competències bàsiques en Ciència i Tecnologia ((CMCT), competència per aprendre a aprendre (CPAA), competències socials i cíviques i, per últim, sentit de la iniciativa i esperit emprenedor (SIE).

Considerem que al no disposar d’un centre físic a l’ús, ens toca reinventar-nos per donar una educació de qualitat i creiem que podria ser una gran oportunitat el poder centrar el nostre PIIE en millorar, desenvolupar i transformar les nostres aules específiques de laboratori i biblioteca. Per una banda, la dotació inicial que el centre ha rebut és molt limitada per tal de poder plantejar experiències pràctiques en les quals l’alumnat dispose de material suficient d’investigació que aporte una mirada científica al món que ens envolta. Per una altra banda, la biblioteca, entesa en el sentit ampli de la paraula, enriqueix la vida del centre donat que es converteix en un espai d’aprofundiment, estudi i aprenentatge en el qual l’alumnat puga gaudir de moments de lectura individual i compartida. D’alguna manera volem fer del nostre centre un espai en el qual hi haja diferents racons en què es desenvolupen diverses habilitats en l’alumnat i el professorat tal com fomenta la proposta «d’aules transformadores d’espais i metodologies educatives» promoguts des de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.
