Salemi (Itàlia) 12 al 18 maig

#digincluted #ErasmusplusCV # Erasmus+

DIA 1

El nostre primer dia en Salemi! Hem visitat el centre amfitrió de la nostra mobilitat: Francesco d’Aguirre Dante Aliguieri.
L’equip directiu i la coordinadora d’Erasmus+ ens han rebut en “the relax room” on ens han preparat un esmorzar típic de la zona amb cornetti de crema, xocolata i pistatxo.
A continuació ens han ensenyat algunes de les instal.lacions del centre i hem pogut observar una classe de “computer science”.
Finalment la coordinadora ens ha informat sobre el sistema educatiu italià i l’organització del centre i els estudis que en ell es poden realitzar.

DIA 2

Seguim!

En el nostre segon dia en Salemi els representants dels centres IES Borriol, Secció de l’IES José de Ribera i l’IES Marina Baixa ens hem reunit amb Enza la coordinadora d’Erasmus + per a que ens aclarira els dubtes que teníem al respecte del centre i del seu projecte educatiu.

A continuació, hem assistit a diverses classes del Lyceo classico (ESO) on hem pogut observar les dinàmiques de classe, interectuar amb els alumnes i explicar-los les diferències entre el nostre sistema educatiu i l’italià.

A més a més, els hem explicat d’on venim i com són els nostres centres, amb aquesta intenció, la professora Júlia Ortuño, representant de l’IES Marina Baixa els ha mostrat un video del seu centre i de la seua localitat. I per la seua part, la professora Lupe Renau de l’IES Borriol ha interactuat amb l’alumnat de l’equivalent a 2n de batxillerat explicant-los el sistema educatiu valencià, així com format i temporalització de les proves d’accés a la universitat.

Vam finalitzar el dia visitant el centre històric de Salemi.

DIA 3

En el nostre tercer dia en Salemi ens hem traslladat a la secció del nostre centre amfitrió en la població de Santa Ninfa, on es fan els estudis de cicle medi d’electricitat i noves tecnologies.

El professor d’anglés Gaetano ens va mostrar el centre i ens va explicar el seu funcionament, així com els estudis que s’hi oferten. Vam poder observar diverses classes i alguns dels seus estudiants ens van mostrar els tallers i els projectes que estan realitzant en aquest moment. Finalment vam fer una posada en comú sobre tots els aspectes observats en el centre.

Per a concluir la jornada vam visitar un dels pobles més bonics de Sicília: Erice. Des d’aquest punt vam poder gaudir de les bones vistes de l’illa.

DIA 4

Continuiamo la nostra esperienza siciliana!

Hem començat el dia visitant el temple grec d’estil dòric de Segesta, i posteriorment hem pogut gaudir de Selinunte, el parc arqueològic més gran d’Europa.

vui era una jornada especial per als sicilians, ja que el 23 de maig del 98 la mafia va assassinar a un magistrat, i cada any s’organitza una marxa per a reivindicar la llibertat, la justicia i la legalitat. Hem pogut participar en la marxa organitzada pel nostre centre amfitrió conjuntament amb el professorat i alumnat del mateix. En acabar la marxa alguns dels estudiants han llegit un manifest i han procedir a depositar una placa conmemorativa en el museu de la mafia situat en el centre històric de Salemi.

DIA 5

Ultimo giorno!

A primera hora hem anat al centre per tal d’acomiadar-nos de la nostra coordinadora i de la resta del professorat qe ens ha acompanyat al llarg de la setmana. Hem pogut tornar a gaudir de “the relax room”, una aula que tenen habilitada per a poder desconnectar de l’estrés diari de la docència.

A continuació ens hem desplaçat fins a Palermo, la capital de Sicília. Hem realitzat una visita guiada passant pels diferents monuments de la ciutat, entre els quals ens quedem amb la catedral del segle XII d’estil neoclàssic.

Per finalitzar la nostra jornada hem tornat a Salemi, el poble on es troba el centre amb el qual hem realitzat el nostre job shadowing.