LOVE ME NOT (anglès 3r ESO)

L’amor, un fenomen àmpliament representat, es presenta sovint com una experiència captivadora i transformadora. No obstant això, també pot tenir efectes perjudicials per als implicats. Estudis recents han posat en relleu els impactes duradors de les relacions tòxiques, especialment entre els adolescents. A Espanya, una enquesta realitzada per l’Institut Espanyol de Joventut va revelar que una proporció significativa de joves de 14 a 29 anys s’han trobat amb violència de gènere, incloent abusos emocionals i psicològics.

Això posa l’accent en la necessitat urgent de portar aquests temes a l’aula, que és imprescindible per aconseguir l’Agenda 2030 de les Nacions Unides; en particular, els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) #3 “Salut i benestar” i #5 “Igualtat de génere”.

Tenint això en compte, estudiants de 3er de l’ESO s’han embarcat en una situació d’aprenentatge en anglés en la qual van haver de crear tires còmiques multimodals que retrataven trets tòxics en relacions interpersonals, proporcionant solucions a aquestes situacions. Per fer-ho, han explorat el gènere del còmic a través de la novel·la gràfica de Heartstopper, obtenint resultats meravellosos com es veu a continuació.

Junes-story

Verde-Rosa-Crema-Amor-4-Vinetas-Tira-Comica

Salmon-and-White-Six-Panel-Storyboard

Generic-Toxic-relationship-comic

En-Blanco-6-Vinetas-Cuadricula-Comic-1