El projecte d'esport, activitat física i salut (PEAFS) és el document marc on es recullen la filosofia, objectius, plans, actuacions i activitats per a la promoció de l'activitat física i l'esport amb l'objectiu de formar en hàbits saludables i educació en valors, que es realitza en el centre educatiu, tant en les seves pròpies instal·lacions com fora d'elles.

Amb el nostre projecte, "EL Sanchis es mou. Som esport", ofertem una pràctica poliesportiva, de manera que l’alumnat puga conèixer diferents modalitats esportives i activitats físiques saludables.

Considerem que un centre educatiu no pot limitar les seues activitats a les estrictament reglades, sinó que ha de donar cabuda a altres que permeten proporcionar a l’alumnat noves experiències i possibilitats d’aprenentatge i de relació. Tot allò, permet que l’oferta educativa s’amplien envers aquells elements que complementen l’educació i que impulsen valors, actituds i hàbits d’importància significativa en la formació de les persones.

La pràctica esportiva ha de veure's com un mitjà no sols de mantindre i/o millorar la condició física dels nostres jovens, sinó que permet educar en diferents valors, tant necessaris en la societat actual.

L’esport practicat entre companys millora la convivència, sobretot si en la seua pràctica s’ensenya a aplicar i a acceptar les normes; i permet desenvolupar el concepte de joc net de manera adient i, la qual cosa és més important, el respecte per tots els companys/es inculcant valors d’igualtat davant d’un mateix fet.

L'objectiu principal del nostre projecte "EL Sanchis es mou. Som esport", és incrementar la participació de l’alumnat en la pràctica esportiva, i una vegada complit aquest primer objectiu, s’ha d’inculcar als estudiants un estil de vida saludable a través de l’esport, que haurà d’adequar-se a les seues edats, en este cas compreses majoritàriament entre els 3 i 12 anys.

A més a més, aconseguir que aquestes activitats es realitzen en el centre educatiu permet que aquest deixe de representar un espai amb una única funció i passe a ser espai multifuncional, on també s’educa en valors i es promou la vida sana. En aquesta multifuncionalitat està el germen d’una major integració en el barri, considerat com un enclavament humà i social de convivència, on conflueixen no sols estudiants, professors i pares sinó també clubs esportius, associacions veïnals, i altres col·lectius, incrementant d’esta manera la integració social.