El Projecte d’investigació i Innovació Educativa Menja't el Món. Escola saludable sorgeix com a resposta a una necessitat de canvi i de millorar tots els aspectes relacionats amb la salut del nostre alumnat i del nostre centre en general, tant física, mental com emocional.

Aquest projecte pretén ser un projecte de prevenció, de comunicació, conscienciació i participació de tota la comunitat educativa i de les institucions de l’entorn, a través del treball, de la sensibilització i la transmissió d’informació sobre conductes saludables (físiques i mentals) i el tractament de les malalties cròniques presents al nostre centre, així com el desenvolupament de les habilitats socials i emocionals de l’alumnat.

Amb aques projecte d'Innovació Educativa es pretén unificar totes les accions relacionades amb la salut que es fan en el nostre centre (tallers, xerrades, etc.) en un projecte únic i innovador i incorporar altres actuacions per complementar el programa de salut escolar, com les xerrades, tallers i activitats sobre l’obesitat infantil i la promoció de l’esport i l’activitat física com a prevenció de les malalties cròniques i com a estil de vida saludable, tenint en compte que la bona convivència en el centre també incideix positivament en la salut mental i emocional del nostre alumnat. Així mateix, existeixen diverses malalties cròniques en el nostre centre i, per tant, com a professionals de l’educació hem de conéixer, ja que és en l’escola on passen aquests xiquets i xiquetes passes la major part del temps.

L’elaboració, en col·laboració amb el centre de salut, dels protocols d’actuació i emergència és molt important i necessari per atendre a aquestes malalties. Per això, els tindrem sempre presents a l’aula i en lloc estratègics. Les eixides didàctiques i culturals promouen també l’activitat física. Al mateix temps dotarem d’un aprenentatge significatiu a tots aquests tallers, complementant-los amb d’activitats relacionades amb la salut per a treballar a l’aula i donar un sentit globalitzador a l’ensenyament i aconseguir així l’objectiu fonamental i principal, que és aconseguir crear un centre educatiu saludable, afavorint un entorn que ajude a l’alumnat a adoptar uns hàbits i estils de vida saludables.

Objectius del Projecte d'investigació i Innovació Educativa. Clica Ací.