Normes Generals

HORARIS

• l'horari del Centre venen determinats per la normativa corresponent i seran respectats amb exactitud tant per l'alumnat i les seues famílies com per part dels i del professorat.
  • L'horari lectiu es concentra en la jornada matinal. En Educació Infantil (edifici de Les Marjals) les classes comencen a les 8:55 i es perllonguen fins les 13:55 h. En Educació Primària (edifici Sanchis Guarner) els classes seran entre les 9:05 i les 14:05 h.
  • L'alumnat entrarà i eixirà pel lloc que se li haja indicat al seu grup/classe. Es farà en ordre, procurant no molestar a la resta de companys, evitant els crits, les carreres i les espentes.
  • Les portes dels dos Edificis es tancaran 10 minuts després del començament de les classes. A partir d'aquest moment l'alumnat que arribe tard haurà de justificar el seu retard mitjançant comunicat de la família o dels tutors legals al mestre tutor o la mestra tutora. Els retards no justificats es registraran i l'acumulació d'aquests pot comportar l'aplicació de les Normes d'Organització i Funcionament del Centre i les mesures correctores corresponents.
  • Finalitzat l'horari lectiu matinal, les famílies seran les responsables de la custòdia dels seus fills o de les seues filles a partir de les 13:55 h (en Infantil) o de les 14:05 h (en Primària, tot tret d'aquells o aquelles que es queden al  menjador).
  • Els acompanyants de l'alumnat romandran fora del Centre i no entraran al pati ni aniran a les fileres, tot tret de les circumstàncies especials que determine el professorat.
  • Cap persona podrà entrar-hi lliurement a les classes. Prèviament comunicarà a la conserge el motiu de la seua visita per tal de poder avisar al mestre i la mestra corresponent i així, poder atendre'ls de la manera més favorable possible. Únicament el dia d'atenció a les famílies (dijous de 14:00 a 15:00 h), les famílies o tutors legals, podran acudir directament al mestre i a la mestra per tal de parlar amb ell o ella. És convenient demanar cita prèvia.
  • No es podrà eixir del Centre en hores de classe sense un justificant del pare o mare, o tutor o tutora legal i amb un motiu important. En aquest cas, els familiars assumiran tota la responsabilitat.
  • Finalitzat l'horari lectiu (13:55 o 14:05 h, depenent de l'etapa) l'alumnat pot fer ús del menjador escolar fins les 15:30 h. tots els dies de la setmana o esporàdicament amb tiquets quan així ho necessite la família.
  • Queda fixat un horari d'activitats extraescolars entre les 15:30 i les 17:00 h. per a tot aquell alumnat les famílies del qual no se'n poden fer càrrec en aquesta franja horària i hagen de fer ús del menjador escolar. Les activitats les desplegaran els monitors i monitores de l'empresa adjudicatària del servei de monitors i monitores del menjador escolar per a dur a terme altres activitats.
  • Al començament del curs es passarà una circular informativa a les famílies o tutors legals que s'haurà de retornar emplenada al Centre indicant-hi el model de jornada escolar que seguirà l'alumnat: eixida a les 13:55 o 14:05 h, a la finalització del menjador (15:30 h) o a les 17:00 h.

FALTES D'ASSISTÈNCIA

• Les faltes d'assistència de l'alumnat hauran de ser justificades per la família al mestre tutor o mestra tutora, emprant el model de justificació de faltes.
  • Després de quatre faltes sense justificar, serà informat l'Equip Directiu del Centre qui ho comunicarà per escrit als familiars, o tutors o tutores legals.
  • La manca de resposta per part dels responsables legals de l'alumne o alumna, donarà pas a obrir expedient informatiu davant els Serveis Socials de l'Ajuntament.

REUNIONS AMB LES FAMÍLIES O TUTORS LEGALS

• El professorat comunicarà oportunament als familiars o tutors legals la data de les reunions generals.
  • Cada mestre tutor o mestra tutora comunicarà als familiars o tutors legals la data per a mantenir una entrevista individualitzada amb ells, si així ho estima convenient.
  • Els familiars o tutors legals que vullguen parlar amb el tutor o tutora o altre professorat, ho faran en l'horari d'atenció. És convenient avisar al mestre o a la mestra abans de la visita.