Ondara inicia el pròxim curs escolar amb 623 alumnes d’infantil i primària, jornada contínua al col·legi i nova biblioteca al Sanchis Guarner.

• La jornada contínua s’implanta per primera vegada aquest curs 2017-2018 als Col·legis Sanchis Guarner i Marjals

• L’Escoleta Infantil ampliarà com a novetat el seu horari de recollida fins a les 18 hores

Ondara, 08.09.17. El proper dilluns 11 de setembre comencen les classes als centres escolars d’Ondara, amb la novetat aquest curs 2017-2018 de la implantació de la jornada contínua als Col·legis Sanchis Guarner i Marjals. Un total de 681 alumnes de 0 a 12 anys començaran les seues classes als centres educatius de la població, segons les xifres facilitades per la Regidora d’Educació d’Ondara, Mar Chesa. A l’Escoleta Infantil Municipal aquest curs hi ha matriculats un total de 55 alumnes de 0 a 3 anys. Pel que fa al Col·legi d’Infantil Marjals, cursen els seus estudis en aquest centre 209 xiquets i xiquetes de 3 a 6 anys. Mentrestant, el Col·legi de Primària Sanchis Guarner, compta amb un total de 417 alumnes.

Cal destacar que l’alumnat del Col·legi Públic de Primària Sanchis Guarner estrenarà nova biblioteca. L’antiga casa del conserge s’ha transformat en la biblioteca d’aquest centre escolar després d’una reforma integral, amb un pressupost de 18.000 euros finançat íntegrament per l’Ajuntament d’Ondara, segons ha confirmat la Regidora d’Educació. La nova biblioteca, ubicada a la planta baixa del col·legi, té accés des de la consergeria i també des del pati, i compta amb una gran sala de lectura, una aula d’audiovisual i llenguatges, i dos lavabos (un d’ells per a persones amb mobilitat reduïda). Les obres realitzades per l’Ajuntament han permès atorgar-li un nou ús a l’antiga vivenda del conserge (que portava 7 anys sense ser utilitzada). Quant als materials i dotació bibliogràfica de la nova biblioteca, són els que hi havia en l’antiga (que estava en una sala de la primera planta de l’edifici i que ara ha sigut habilitada com a aula).

La principal novetat d’aquest curs 2017-2018 serà la implantació de la jornada contínua en els Col·legis Sanchis Guarner i Marjals (que va ser votada favorablement pel 63% de les famílies). Com ha explicat el seu director, Antoni Grimant, a partir d’aquest nou curs 2017-2018, l’alumnat del Col·legi d’Infantil Marjals i del Col·legi de Primària Sanchis Guarner tindrà una jornada intensiva, sent l’horari lectiu de 9 a 14 hores (d’octubre a maig; atès que al setembre i juny l’horari és de 9 a 13 hores ). De 14 a 15:30 hores serà el menjador, i de 15:30 a 17 hores s’oferiran activitats gratuïtes i voluntàries per a aquells alumnes que es queden fins a les 17 hores en el centre escolar, atès que el centre romandrà obert fins a les 17 hores.

Segons ha confirmat Mar Chesa, des de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Ondara s’oferiran dues vesprades d’activitats gratuïtes i voluntàries (de 15:30 a 17 hores), amb les activitats d’educació viària i multiesport. Les altres tres vesprades de la setmana s’efectuaran activitats proposades per l’AMPA (taller de lectura); activitats organitzades per l’Escola de Música d’Ondara (taller de cant); i activitats proposades per pares i mares voluntaris (programació informàtica). Aquestes activitats es realitzaran tant al Sanchis Guarner com al Marjals.

D’altra banda, el director del centre ha aprofitat per a confirmar que el 93% de l’alumnat de primària d’Ondara participa aquest curs 2017-2018 en el programa XarxaLlibres.