Super Eco Girl 3R. Salva al món!

VIDEOJOC-APLICACIÓ:                                                                                              RÚBRIQUES D'AVALUACIÓ:

VIDEO PRESENTACIÓ:

PROYECTO STEAM. EXPERIENCIA INNOVADORA:

Aquest projecte, basat en una aplicació en forma de videojoc, ha sigut dissenyat pels alumnes de 5é de Primària mitjançant la plataforma Scratch, amb la finalitat de conscienciar i a sensibilitzar sobre el reciclatge en la nostra localitat Ondara (Alacant), realitzant un viatge per tot el món, donant consells per a un correcte reciclatge amb els diferents contenidors, i oferint informació sobre com cuidar el nostre medi ambient i el nostre planeta.

La protagonista de la nostra aplicació es diu “Super Eco Girl”, i ens anima a completar les missions i a aprendre amb les 3 Rs, incloent-hi un apartat de videojocs en els quals informa i ajuda als estudiants a complir tres missions en un viatge virtual per Ondara i per tot el món. Ens anima a completar aquestes missions sobre el reciclatge i a aprendre amb les 3 Rs: reduir, reciclar i reutilitzar. També inclou en la pantalla principal un mapa dels contenidors de la nostra localitat i informació sobre com reciclar en els diferents contenidors de manera correcta.

En la primera missió realitza un tour pels llocs més emblemàtics de la nostra localitat, en la qual haurà de resoldre alguns reptes i desafiaments. En la segona missió ens ajudarà a reciclar correctament amb els diferents contenidors de colors. I en la tercera missió viatjarem per tot el món amb "Super Eco Girl", recollint i reciclant els objectes i residus lleugers transportats pel vent. Completem l'experiència, amb el viatge per tot el món de la nostra protagonista , amb la programació dels sensors segueix línies dels robots mBots, en un mapa del món gegant realitzat en classe.

Una experiència innovadora, motivadora i inclusiva, amb la qual hem aprés i gaudit molt, pretenent generar un impacte en la societat, aportant el nostre granet d'arena utilitzant la tecnologia per a resoldre reptes i desafiaments del segle XXI, afavorint així una societat més justa i un món millor.

Pots ajudar-la a complir les seues missions? Acompanya-la en la seua aventura!

51q9D2
gtBzFJ
20240628_140636
video escola
volta mbot

OBJECTIUS:

• Aprendre de manera lúdica sobre el reciclatge a través d'una aplicació en forma de videojoc, treballant amb l'alumnat les 3 R’s: reciclar, a reduir i a reutilitzar.
  • Conscienciar i sensibilitzar a tota la Comunitat Educativa i als habitants d'Ondara sobre la importància de reciclar correctament, i de la conservació i cura del medi ambient.
  • Aprendre de manera lúdica la funció dels diferents contenidors i la seua ubicació en el municipi.
  • Fomentar la creativitat i la innovació en l'alumnat, fomentant la seua capacitat per a resoldre problemes i desafiaments.
  • Desenvolupar en l'alumnat el pensament computacional i les habilitats STEAM, a través del disseny i creació de videojoc educatius i didàctics mitjançant la programació per blocs a
  • Potenciar la competència digital de l'alumnat a través de la programació per blocs i a la robòtica educativa establida en el bloc de Tecnologia de coneixement del mitjà, segons la LOMLOE.
  • Fomentar l'aprenentatge basat en projectes en els quals el participe l'alumnat de manera activa en la resolució de problemes, potenciant el pensament abstracte i la seua creativitat en situacions del món real.
  • Aplicar els sabers bàsics de les diferents àrees utilitzant l'eina Scratch i la robòtica educativa de manera competencial, a través de les situacions d'aprenentatge que ens proporcionen els projectes interdisciplinaris.
  • Motivar a l'alumnat en el seu procés d'ensenyament i aprenentatge promovent el treball col·laboratiu i la cooperació entre els estudiants.
  • Empoderar a l'alumnat en el món de la tecnologia i els ensenyaments STEAM fomentant les vocacions STEAM en l'alumnat (ciències, tecnologia, enginyeria i Matemàtiques), sobretot en les xiquetes.