Espais de lectura

UNA ESCOLA LECTORA HA DE:
 Crear espais lectors en el centre educatiu. No és només la biblioteca escolar l’espai de la lectura: un centre educatiu lector encoratja les biblioteques d’aules i a més aprofita tots els espais per a exhibir els llibres (corredors, patis, espais d’espera o de pas i escales).

 Protagonitzar el temps de lectura: valorar el temps de lectura individual i social en els temps lectius. Per a aconseguir que els xiquets siguen bons lectors deuen realment dedicar-li temps a la lectura.

Els espais de lectura són llocs on els xiquets poden submergir-se en el meravellós món de la ficció. Podem crear-los tant a l’aula com a casa, sempre tenint en compte tres premisses bàsiques: l’espai de lectura ha de ser CÒMODE, ACCESSIBLE i AGRADABLE. D’esta manera aconseguirem fomentar el gust per la lectura en els més xicotets.

Al centre, a més a més de fer de la biblioteca un lloc especial, hem anant completant racons del centre per a poder utilitzar-los com a espais de lectura o, els més majors, poden anar sense la supervisió d’un adult.

El Mirador Lector

La Cova dels Llibres