CEPAFE

Un Centre Educatiu Promotor de l’Activitat Física i l’Esport –CEPAFE-, és un centre educatiu no universitari sostingut amb fons públics (centre públic i centre privat concertat), que imparteix Educació Primària i/o Educació Secundària Obligatòria, que realitza un projecte d’esport, activitat física i salut –PEAFS- en el curs acadèmic i està reconegut per la Generalitat.

El projecte d’esport, activitat física i salut –PEAFS- és el document marc on es recullen la filosofia, objectius, plans, actuacions i activitats per a la promoció de l’activitat física i l’esport amb l’objectiu de formar en hàbits saludables i educació en valors, que es realitza en el centre educatiu, tant en les seues pròpies instal·lacions com fora d’elles.

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport té en consideració prioritària als centres CEPAFE davant qualsevol actuació o programa en centres escolars relacionats amb l’esport, activitat física i salut, que li són proposats per iniciativa pública o privada. durant aquest curs participarem en programes propis exclusius de la Generalitat només per a centres CEPAFE per a l’alumnat de 5é i 6é com són:

• Esport a l’escola: és un programa de la Generalitat que es desenvolupa, per part de les federacions esportives. La finalitat del programa Esport a l’Escola és, a través d’unitats didàctiques amb sessions teoricopràctiques, desenvolupades durant l’horari de la classe d’educació física: Fomentar la pràctica de l’activitat física i el coneixement i divulgació de modalitats esportives en l’àmbit escolar; i formar en hàbits saludables i educació en valors.
  • Aula ciclista: un projecte d’innovació educativa que té com a objectiu fomentar la pràctica de l’activitat física i el coneixement i divulgació del ciclisme en l’àmbit escolar, fomentar l’ús de la bicicleta com a model de mobilitat sostenible i formar en hàbits saludables i educació en valors.

També existeixen altres programes organitzats per la Generalitat i en els quals participarem durant este curs, com són:

• Pilota a l’Escola. Acosta als centres el coneixement i pràctica del nostre esport de la pilota valenciana, a través de sessions teoricopràctiques i trobades.
  • Campanya d’Activitats Nàutiques “A la Mar”. El seu programa blau va dirigit a centres escolars per a l’aprenentatge i difusió dels esports nàutics i el coneixement, conservació i respecte del medi marí.