8M Dia Internacional de la Dona

El 8M com a dia internacional de la dona va ser adoptat per l’Assemblea General de l’ONU en 1977, encara que dos anys abans ja ho havia començat a commemorar. El seu origen està en les manifestacions de les dones que, especialment a Europa, reclamaven al començament del segle XX el dret al vot, millors condicions de treball i la igualtat entre dones i homes.

El nostre dia de commemoració al centre s’ha dividit en tres franges:

1.- Treball de reflexió i documentació.

INFANTIL I PRIMER CICLE: Lectura de contes on es parle des de la igualtat de gènere o de dones importants de la història. Activitats relacionades amb el conte.

SEGON CICLE: visionat d’un video sobre la corresponsabilitat de gènere i treball de reflexió.

TERCER CICLE: Debat dirigit i preparat pels docents, on l’alumnat ha de adquirir diferents postures de defensa, tractant el tema de la diferència salarial.

2.- Tutories verticals

A les tutories verticals han realitzat una pulsera amb el símbol de la dona i han continuat llegint contes o realitzant activitats relacionades amb el treball previ.

3.- Lectura manifest i visita a l’exposició

En finalitzar les sessions de treball cada classe de primària havia d’escriure una frase com a conclusió final del treball realitzat. Després, hem eixit al pati i, un portaveu de cada grup, ha llegit la frase acordada. Els grups d’infantil s’han fet la foto al seu pati amb les seues targetes, que formaven el llaç morat del 8M.

A més a més, com a treball per a casa, durant la setmana prèvia al 8M, l’alumnat havia de fer una targeta amb la foto de la seua mà i la d’una dona important de la seua vida, escrivint dins el motiu per el que l’havia elegit o perquè era important. S’ha fet una composició amb aquestes targetes i l’alumnat ha pogut visitar l’exposició durant el matí.

Visita a l’exposició.

Lectura manifest composat per una frase de cada grup de primària.