Actuacions coeducatives

Coeducar no significa només realitzar accions puntuals en matèria d’igualtat, si no incorporar-la al currículum, a la pràctica docent i a l’organització del centre. A més de treballar en totes les àrees, activitats i tasques i amb tota la comunitat educativa (alumnat, famílies, personal docent i no docent, agents d’igualtat…). La coeducació té la finalitat d’educar en la pluralitat, en la pau, en la igualtat i en la diversitat, garantint les diferències personals.

El nostre objectiu de canviar i transformar l’escola i apostar per una escola coeducativa, ens fa plantejar-nos com a docents, quins són els millors mètodes per a afrontar aquest ensenyament i incorporar la coeducació a totes les etapes i nivells educatius, considerant essencials per a la prevenció de la violència masclista en els primers nivells d’escolarització.

Una de les metodologies que usem en el centre, l’ABP, ens ofereix l’oportunitat de plantejar un treball amb sentit i de planificar activitats i tasques obertes en les quals cap tot l’alumnat, obrint la mirada a una vertadera inclusió i coeducació dins de les aules, això ens permetrà reflexionar, posar en comú i CO-CREAR la nostra escola en la qual totes i tots siguem presents.

Redissenyar la nostra escola des d’i per a la COEDUCACIÓ és tot un repte i un camí a recórrer

Desplegar una mirada reflexiva en els nostres centres tant a nivell individual: Què faig jo com a docent per a educar en igualtat? Com a nivell col·lectiu i de comunitat educativa: Què podem aportar perquè la nostra escola siga coeducativa? És el primer pas per a saber d’on partim i cap a on anem. Per a això formem part de la Xarxa Coeducacentres.

En aquest menú us deixem algunes de les actuacions del nostre centre.