Projecte educatiu

1. El projecte educatiu és el document en el qual la comunitat educativa ha d’expressar les seues necessitats i plantejar les seues prioritats de manera singular.

2. El projecte educatiu recull els principis que fonamenten, donen sentit i orienten les decisions que generen i vertebren els diferents projectes, plans i activitats del centre. Ha d’incloure mesures per a promoure valors d’equitat, responsabilitat, coeducació, interculturalitat, llibertat, sentit crític, prevenció i resolució pacífica de conflictes per a erradicar la violència a les aules i per a fomentar la igualtat entre dones i homes.

3. El projecte educatiu incorporarà els criteris per a la personalització de l’ensenyament i promourà metodologies que posen en valor els aprenentatges significatius, la col·laboració, la cooperació i la utilització dels recursos de l’entorn.

4. El seu contingut ha de ser clar i reflectir un compromís col·legiat de tota la comunitat escolar per a oferir la millor resposta en clau educativa a la diversitat social, econòmica i cultural del context per al qual es defineix, tenint en compte les característiques de l’alumnat, de la comunitat educativa i de l’entorn social i cultural del centre. Així mateix, ha d’incloure els principis coeducatius i evitar aquelles actituds que afavorisquen la discriminació sexista i, mitjançant la intervenció positiva, promocionar, a partir de la posada en valor de les aportacions de les dones en cada àrea, el desenvolupament personal integral de tots els membres de la comunitat. Ha de garantir el respecte a la identitat de gènere sentida i incorporar accions encaminades a la nodiscriminació que permeten superar els estereotips i comportaments sexistes i discriminatoris.

5. L’equip directiu coordina l’elaboració i és el responsable de la redacció del projecte educatiu de centre i de les seues modificacions, d’acord amb les directrius establides pel consell escolar i amb les propostes fetes pel claustre, per les associacions de mares i pares de l’alumnat, per les associacions de l’alumnat i pel consell de delegades i delegats. En aquest sentit, recollirà aportacions debatudes i analitzades per tots els sectors de la comunitat educativa. Així mateix, garantirà la publicitat, la difusió i l’accés al document, preferentment per mitjans electrònics o telemàtics, a tots els membres de la comunitat educativa perquè en prenguen coneixement.

(Article 70 del Decret 252/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l’organització i el funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional)

1. Objectius i prioritats d’actuació

2. Les característiques de l’entorn social i cultural

3. Les línies i criteris bàsics que han d’orientar l’establiment de la determinades mesures a mitjà i llarg termini per part del centre

4. La línia pedagògica

5. La concreció dels currículums establits per l’Administració educativa per als diferents ensenyaments impartits en el centre

6. Projecte lingüístic del centre

7. Pla d’ús de les llengües en l’àmbit no curricular

8. Els diferents plans i programes establits per l’Administració educativa

8.1. Programa de reutilització, reposició i renovació de llibres de text i material curricular

8.2. Mesures per al foment la lectura

8.3. Organització i actuacions de l’orientació educativa i professional

8.4. Mesures de resposta educativa per a la inclusió de l’alumnat

8.5. Mesures per a la promoció i la gestió de la igualtat i convivència

8.6. Mesures d’acolliment i continuïtat entre nivells, cicles, etapes i modalitats

8.7. Actuacions d’orientació acadèmica i professional

8.8. Acció tutorial

8.9. Pla digital de centre

8.10. Carta de compromís educatiu del centre amb les famílies de l’alumnat

8.11. Altres projectes i programes desenvolupats pel centre

a) Projecte d’Innovació i Inclusió Educativa (PIIE): Aprenent junts ens fem visibles

b) Projecte d’innovació Biblioinnova’t

c) Programa de coordinació horària

d) iMou-te

e) Programes Europeus: Programa Erasmus+

f) Projectes d’intercanvis escolars d’alumnat de centres públics “Fil” (Foment d’Intercanvis Lingüístics) i “Rapsodes”

g) Programa de salut bucodental

h) Agenda 2030

i)Projecte de benestar emocional

j) Memòria Democràtica

k) Aula d’emprenedoria

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies