Projecte educatiu

1. El projecte educatiu és el document en el qual la comunitat educativa ha d’expressar les seues necessitats i plantejar les seues prioritats de manera singular.

2. El projecte educatiu recull els principis que fonamenten, donen sentit i orienten les decisions que generen i vertebren els diferents projectes, plans i activitats del centre. Ha d’incloure mesures per a promoure valors d’equitat, responsabilitat, coeducació, interculturalitat, llibertat, sentit crític, prevenció i resolució pacífica de conflictes per a erradicar la violència a les aules i per a fomentar la igualtat entre dones i homes.

3. El projecte educatiu incorporarà els criteris per a la personalització de l’ensenyament i promourà metodologies que posen en valor els aprenentatges significatius, la col·laboració, la cooperació i la utilització dels recursos de l’entorn.

4. El seu contingut ha de ser clar i reflectir un compromís col·legiat de tota la comunitat escolar per a oferir la millor resposta en clau educativa a la diversitat social, econòmica i cultural del context per al qual es defineix, tenint en compte les característiques de l’alumnat, de la comunitat educativa i de l’entorn social i cultural del centre. Així mateix, ha d’incloure els principis coeducatius i evitar aquelles actituds que afavorisquen la discriminació sexista i, mitjançant la intervenció positiva, promocionar, a partir de la posada en valor de les aportacions de les dones en cada àrea, el desenvolupament personal integral de tots els membres de la comunitat. Ha de garantir el respecte a la identitat de gènere sentida i incorporar accions encaminades a la nodiscriminació que permeten superar els estereotips i comportaments sexistes i discriminatoris.

5. L’equip directiu coordina l’elaboració i és el responsable de la redacció del projecte educatiu de centre i de les seues modificacions, d’acord amb les directrius establides pel consell escolar i amb les propostes fetes pel claustre, per les associacions de mares i pares de l’alumnat, per les associacions de l’alumnat i pel consell de delegades i delegats. En aquest sentit, recollirà aportacions debatudes i analitzades per tots els sectors de la comunitat educativa. Així mateix, garantirà la publicitat, la difusió i l’accés al document, preferentment per mitjans electrònics o telemàtics, a tots els membres de la comunitat educativa perquè en prenguen coneixement.

(Article 70 del Decret 252/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l’organització i el funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional)

1. Els objectius, les prioritats d’actuació i la línia pedagògica del centre

2. Les característiques de l’entorn social i cultural del centre

3. Les línies i criteris bàsics que han d’orientar l’establiment de la determinades mesures a mitjà i llarg termini per part del centre